Taxikarta, var, när, hur?

Beanise

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Vit plastraket
Börjar på nytt jobb idag, där det kommer vara mycket bilkörning. Runt om i hela Stockholms län.

Utan GPS i bilen, så blir det till att slå i olika kartböcker. Eftersom jag är av den åsikten, att det finns bättre än Eniros kartor i telefonkatalogen. :arsele

Så slog det mig, att man kanske borde införskaffa en "taxikartbok"

Så nu undrar, jag. Vad finns det för varianter? Vilken är bäst lämpad för Sthlm? :va

Tack på förhand...

Prova att gå till en bokäffar tex. Libris eller vad den heter där borta i fjollträsk. Be dom ta fram den som säljer mest och tjöp två! :tummenupp

Motormännens taxikarta äger här i Gbg.

När jag är & jobbar där uppe använder jag motormännens sthlm-karta. Den är kanon! :tummenupp
Finns säkert både bättre och sämre som jag inte känner till

När jag lotsar tradare har jag använt mig av telefonkatalogskartan, som jag plastat in.

Sen har jag tagit gratiskartor (Besökskartan) över alla ställen jag passerat, till jag fått ihop ett litet bibliotek över olika orter.

Enirokartan funkar 100 gånger bättre än taxikartan.

Besökskartorna finns även att beställa, men då är dom inte gratis längre.
Dom är detaljerade och mycket bra, fast täcker endast begränsade områden, så det blir ju några kartor att samla på sig.

http://www.besokskartan.se/

Men ska du köpa något så ska du satsa på Stockholmsciceronen som Ivil tipsat om här ovan.
Den i kombination med en inplastad telefonkatalogskarta är allt du behöver.
(Sen samlar du besökskartorna allt eftersom, för att hitta dom där riktigt udda adresserna.)

Lycka till. :tummenupp

Jag är mcbud och kör på shlmsguiden tror jag den heter. Kanonbra karta där du ser var de olika husnumren ligger på en viss gata osv, i pocketformat.
Säljes på OK vet jag. Inte hittat nån annan karta som varit i närheten av lika bra...
Men ska du ut i förorterna så täcker den inte lika bra, utan ett komplement behövs.

Last edited:
Tjöp en egen GPS och ha med dig?

Jag har grymt dåligt lokalsinne, jag hittar aldrig någonstans utan vägbeskrivningar, men när jag lånade en bil med GPS så kände jag mig som en kung i stan...

Det är lite pillrigt att mata in adresser på en del modeller, men seriösa GPS försäljare låter dig prova dig fram.

Beanise skrev:
2147024 Börjar på nytt jobb idag, där det kommer vara mycket bilkörning. Runt om i hela Stockholms län.

Utan GPS i bilen, så blir det till att slå i olika kartböcker. Eftersom jag är av den åsikten, att det finns bättre än Eniros kartor i telefonkatalogen. :arsele

Så slog det mig, att man kanske borde införskaffa en "taxikartbok"

Så nu undrar, jag. Vad finns det för varianter? Vilken är bäst lämpad för Sthlm? :va

Tack på förhand...
be chefen inhandla taxikartan eller om han är snål ciceronen
å sen får du kolla resten av adresserna på hitta eller eniro :)

karta??
ok när man måste använda en så är det motormännens som gäller kostar 120kr på ok/q8 sen har jag pocketmodellen som PLM snackade om bättre än dom 2 tillsammans gan du inte få.

//Mcbudet

War-psycho skrev:
2147842

Men ska du köpa något så ska du satsa på Stockholmsciceronen som Ivil tipsat om här ovan.

Lycka till. :tummenupp

Svaret finns redan som synes! Jag köpte min hos en välsorterad järnhandlare i Sumpan.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg