Taxiförarlegitimation

Jag tänkte ju söka till 020 ;( Men vetefan efter att ni berättar detta.. samtidigt vill ju jag inte börja på Taxi Stockholm som en nybörjare där det är helt andra förväntningar..
Ska du börja köra så ska du absolut börja på Taxi Stockholm!
Det är inte svårare än på något annat ställe, bara mer betalt i.o.m. fler kunder.

Både trafikledning, utbildningsorganisation och kunder på Taxi Stockholm har stor förståelse för att man inte hittar överallt när man är nybörjare.

Vad tjänar man som taxichaufför i Stockholm om man kör åt Taxi Stockholm exempelvis? Och man själv är seriös och duktig och inget drägg :-)

Sent from my ajfån using Tapatalk

Yrkesstolthet?!
Nu har väl ändå medelsvensken lite väl naiv bild av verkligheten som vanligt...

Yrkesstolthet är inget man uppnår i ett riskfyllt yrke med obekväma arbetstider och uselt betalt. Taxiföraryrket är ett genomfartsjobb man halkar in på av en slump när man behöver ett jobb, vilketsomhelst. Alla med några som helst ambitioner i livet (typ jag) rör sej vidare när de kan, bara dräggen blir kvar.

Tror vi behöver definiera begrepp wunder, jag undrar också hur du kan placera mig i ett fack. Känner jag dig?

Tack för tipsen på själva körprovet, så jag behöver inte oroa mig för att köra upp i Farsta när jag knappt varit där förr?

Snabbt? Alltså effektivt eller snabbt snabbt? :P Man ska liksom visa att man inte sölar för att tjäna en tia extra?

Jag tänkte ju söka till 020 ;( Men vetefan efter att ni berättar detta.. samtidigt vill ju jag inte börja på Taxi Stockholm som en nybörjare där det är helt andra förväntningar..

Du behöver absolut inte oroa dig för att köra upp även om du inte ens hade vetat om att farsta hade funnits på kartan. Inspektören har stor förståelse för att du inte hittar. Han visar dig var du ska, och så ska du göra som när du körde upp för B i princip samma uppkörning där du följer skyltar. Dock ska du kunna förklara mer och kunna pilla på bilens utrustning samtidigt.

När du kör så ska du köra bekvämt. Accelererar du för fort så är de obekvämt, gör du de för sakta så tycker han att du är för mesig.
En kontrollerad körning helt enkelt där du kör bestämt utan att tveka. Inga onödiga risker överhuvudtaget.
Personligen tyckte jag att uppkörningen för Taxi var mycket lättare. Men de beror på att man kört en del bil innan.
Viktigt att du är glad och social när du väl kör upp med ;) De underlättar, du ska ändå bara sitta med han i upp till 40 minuter.

Du ska inte fega för att söka till TS för alla åkare har stor förståelse för dig som ny och många vill säkert hjälpa dig. Jag började hos ett större bolag direkt då jag inte ville ha en massa tjafs och trams.

De kommer helt enkelt gå galant =) Inte bästa yrket men de är för jädrans roligt om man har massor av bra kunder en dag.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti