Vilken skylt skulle han slita bort (Taxins? Din?) och speciellt varför?![]()
Min tänkte jag mest på.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vilken skylt skulle han slita bort (Taxins? Din?) och speciellt varför?![]()
Varför? Rädd för Taxi-maffian??![]()
nej men smitning är ju inte speciellt roligt å åka dit för.. eller har jag fel?![]()
Så du menade att du ville rycka din regskylt för att sedan straffa taxichaffisen på något sätt (typ backspegel osv..)?
Hmm,, glöm inte Di Levas alster, "Vi har baaara varaaandraaa..."
Går det överhuvudtaget att rycka bort en regskylt?![]()
nej men smitning är ju inte speciellt roligt å åka dit för.. eller har jag fel?![]()
Denna tråd vart väldigt synade i "formuleringarna". Tror inte grejen var hur "Odde" skulle ha agerat utan mer hur taxichaffisen agerade... skrämmande!
Har blivit trängd av en taxi för ett par år sedan och gått omkull. Var i och för sig inte medvetet gjort av honom men vissa chaufförer kör hellre än bra... vart så förbannad att jag kastade hjälmen i backen av ren ilska (hjälmen var för övrigt det enda som klarade sig oskatt i fallet) ...not so smart!
Text..
Så dra inte alla över en kam. De flesta försöker faktiskt vara duktiga taxiförare med bra servicetänk men jag kan förstå de som lessnar. Sen har vi de som aldrig skulle platsa i serviceyrken överhuvudtaget...
Jag åker ganska ofta taxi från Centralen - hem. från framsidan = "stora" firmor. 80% av gångerna får man frågan : "Vilken väg ska vi ta?"
Döööh!
Ska vi göra en förstudie nu?
Jag åker ganska ofta taxi från Centralen - hem. från framsidan = "stora" firmor. 80% av gångerna får man frågan : "Vilken väg ska vi ta?"
Döööh!
Ska vi göra en förstudie nu?
finns det mer än 1 väg hem till dej så är frågan befogad.
den är ställd så kunden inte ska klaga i efterhand.
frågar man inte först kommer man garanterat få höra
"varför tog du den här vägen?"![]()
Så, den frågan behöver inte betyda, "Jag har ingen aning om var det ligger" utan betyder i de flesta fall, "Vilken väg tycker du är bäst?".
Jag bor vid Solvalla. Alla taxichaffisar har varit där 1000+ ggr.
De skall veta vilken väg som är bäst.
Fast det är ju faktiskt fel att dra alla över en kam också.. Alla kör ju inte så...
Min pappa kör taxi, utan gps. Och han skulle aldrig få för sej att göra något sådant mot en hojförare, och han kör bra, håller avstånd osv osv.. Så säg inte "alla" när det inte är så...
För övrigt jävligt korkat agerat av taxinissen. Han måste verkligen haft en dålig dag. Jag hade sparkat på bilen, har jag gjort förr. Vad ska de göra? De har inget bevis för att det var du som gjorde det.
Sorgligt.....
Den dagen jag råkar ut för nått liknande.. nåde den!![]()
Men här nere begriper dom inte ens det svenska språket, många gånger man undrat över hur i helvete dom ens fick lämpet....![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |