Tatueringsdesignhjälp

spectre skrev:
Har inte läst hela tråden så jag ber om ursäkt ifall frågan redan varit uppe, men ni kan väll hota mig ifall det är så.

Säg att jag skulle tatuera mig på magen i morgon, och om 3 månader går jag upp 30 kg. Spricker tatueringen eller vad fan är det som händer ?

den kommer att sträckas ut och bli större.... jag tycker att du ska prova!!!

Emmi skrev:
Tatueringar kan visst "flyta ut". Det syns inte på stora gaddar men på små kinatecken och sånt syns det väl. Jag har en liten (3*4cm) som har blivit suddig, kanske är dåligt gjord men tatueraren har gaddat i 25 år så jag tror att han borde kunna sin sak.

Då kan jag ju spinna vidare på den här tråden. Vad kan ni rekommendera för tatuerare runt Jönköpingstrakten (Linköping, Borås, Göteborg osv...)? Jag vill göra en älva över ryggraden med vingarna spridda över skulderbladen under mitt namn.

Jag har fått många tips om Black Scar här istan (Borås), dom har ett väldigt bra rykte. Ska själv boka tid där i dagarna. Pm mig så skickar jag numret...

Sitter själv och skissar på min andra tatuering as we speak... skaffade min första den 6e december... det är som en drog ju :D

Nått i denna stil kanske ??

img40a916bcc8a32.jpg

Heidi Hey i GBG e grym på finlir som älvor o ansiken osv en polare tattuerade in sina barns ansikte på benen hos henne mycket snyggt gjort.

Ang att tattueringar flyttar sig.Både ja o nej går du upp eller ner kraftigt i vikt så kan de bli konstiga.

O smetar ut sig?Ja om tattueraren inte e duktig så blir det suddiga linjer sen bör man ju helst smörja sig ofta undvika sol osv.

Sen är det väl oxå så att anledningen till att de "bleknar"med åren är att det byggs på med ny hud ovanpå så den "sjunker" ner till undre hudlaget,som jag inte kan namnet på.

Sen har vi vitt o gult som verkar ha svårt att "sitta" kvar.

Har en polare som haft studio i drygt 10år o har sett ett antal före o efterbilder på "hobbytattueringar" som han fixat till.

Vet ju hur mycket tid han lägger ner på att löda ihop olika former på nålar som han använder,Till konturer en ensam nål av särskild sort att fylla med 8-12nålar (osäker på antal men vet att han kört med 8 på mig)

En fråga till alla "reser" sig era tattueringar ibland på sommaren?

Sen kan vi snacka lite PAIN jag tycker att bröstet o ut på revbenen va värst samt på kärlekshandtagen.

Jo, mina gaddar reser sig med jämna mellanrum. Vet inte varför, men det verkar va vanligt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg