Tatueringsdesignhjälp

Ben_Dover skrev:
Kan tänka mig att det du syftar på är såna gamla sjömäns tatueringar som dom gjort själv med nån hemmagjord maskin och lite bläck...? men dom ser ju förmodligen ut som skit från början...
Jag håller med Bandido: ser den smetig ut (även efter många år) så har man nog hittat nån sopa som inte vet vad han/hon håller på med
Nej det gör jag inte, jag syftar på vanlgia tatueringar.

okej utsmetad kanske var ett dåligt ordval. Suddiga är mycket bättre.

Min första tanke med draken var att den var upponer.

Personligen hade jag velat ha huvet på Dracula uppåt.

Du har väl dock redan tänkt på detta...o valt att ha huvet neråt..jaja, de va min enda reflektion.

hej hej

Så här då?

Bifogat

• drake2.JPG
    drake2.JPG
    16.2 KB · Visningar: 83
Sir Francis Drake.

sb3c.jpg

Du kanske hittar inspiration från snowboard märket dragons logga?

Bifogat

• 6c_1_b.jpg
    6c_1_b.jpg
    15.3 KB · Visningar: 82
Men hur jävla kul är det att ha snygga skarpa tatueringar som nån jävla prettyboy då? Nä åk till tatueraren och säg att du ska ha en drakjävel på ryggen och draken ska hålla i en naken hora och en brännvinsflaska och när du går därifrån så bokar du tid för sleeves.

Last edited:
Röda Ninjan skrev:
Nej det gör jag inte, jag syftar på vaginala tatueringar.

okej utsmetad kanske var ett dåligt ordval. Suddiga är mycket bättre.

Utsmetad kan kanske vara ett lämpligt ordval när det gäller vaginala tatueringar. :va

skert skrev:
ska den va i det stuket eller kommer den vara mer detaljerad?

så här hade jag gjort vingarna iaf
1993-3.jpg
Den kommer naturligtvis vara mer i detalj men det lämnar jag åt tatueraren.

Aleksander skrev:
Näej!!
Är jag verkligen så kass på att rita?:)

OLDEN skrev:
ser mer ut som den stannat och "hoovrar" i luften där. De som gaddar brukar vara vassa på att blåsa liv och djup i bilderna.
Det var lite det som var poängen både med denna bilden och med den högst upp på sidan.
Den första är väl lite mer som att den ska flyga emot en är det tänkt.
Hur den andra ter sig vetefan.

honkiie skrev:
Men hur jävla kul är det att ha snygga skarpa tatueringar som nån jävla prettyboy då? Nä åk till tatueraren och säg att du ska ha en drakjävel på ryggen och draken ska hålla i en naken hora och en brännvinsflaska och när du går därifrån så bokar du tid för sleeves.

Helt perfekt. Det vore ett rikigt machomotiv

Tatueringar kan visst "flyta ut". Det syns inte på stora gaddar men på små kinatecken och sånt syns det väl. Jag har en liten (3*4cm) som har blivit suddig, kanske är dåligt gjord men tatueraren har gaddat i 25 år så jag tror att han borde kunna sin sak.

Då kan jag ju spinna vidare på den här tråden. Vad kan ni rekommendera för tatuerare runt Jönköpingstrakten (Linköping, Borås, Göteborg osv...)? Jag vill göra en älva över ryggraden med vingarna spridda över skulderbladen under mitt namn.

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    69.4 KB · Visningar: 97
Emmi skrev:
Tatueringar kan visst "flyta ut". Det syns inte på stora gaddar men på små kinatecken och sånt syns det väl. Jag har en liten (3*4cm) som har blivit suddig, kanske är dåligt gjord men tatueraren har gaddat i 25 år så jag tror att han borde kunna sin sak.

Då kan jag ju spinna vidare på den här tråden. Vad kan ni rekommendera för tatuerare runt Jönköpingstrakten (Linköping, Borås, Göteborg osv...)? Jag vill göra en älva över ryggraden med vingarna spridda över skulderbladen under mitt namn.

kan varmt rekomendera Fredrik Lakks på Lakks tattoo i nässjö.... sinnessjukt duktig på både cross och att gadda... felet är bara att han är uppbokad ett halvår frammåt...

Har inte läst hela tråden så jag ber om ursäkt ifall frågan redan varit uppe, men ni kan väll hota mig ifall det är så.

Säg att jag skulle tatuera mig på magen i morgon, och om 3 månader går jag upp 30 kg. Spricker tatueringen eller vad fan är det som händer ?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg