Tatuering....

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Tänkte höra om någon kan nått om de å så.

Har hittat en bild på en tatuering jag tänkt göra på axel/armen

Va å hörde med tatueraren i stan idag runt 2500kr skulle jag få den för.

Finns typ inga risker menar dom (infektion om man inte tvättar), men någon som vet risker?

kanske andra tips på tatueringar liknade denna?

Bifogat

• tatttoo12[1].jpg
    tatttoo12[1].jpg
    9.4 KB · Visningar: 4,015
Du kan reagera allergiskt mot någon av färgerna om du har otur,vilket kan leda till att det läker oerhört långsamt resningar i huden m.m råkade själv ut för det när jag fyllde i ett stort område med en viss färg,allt såg bra ut men det tog nästan ett halvåra att läka.detta är mycket ovanligt.

Ps: det är fett ute med taureingar idag! mycket coolare utan någon :tummenupp

Last edited:
Mr Helmut skrev:
Finns typ inga risker menar dom (infektion om man inte tvättar), men någon som vet risker?
Kanske är svår att få bort! :hihi

Skämt å sido. Den var nice men vore jag du skulle jag se till att få något helt unikt. Tatuering är (läs: kan vara) en snabb väg till snyggare kropp!!

Jag tattuerade mig hos en klåpare som körde alldeles för djupt, kunde inte röra armen på två veckor plus att jag fick massa holidays, men den ska fyllas i en vacker dag och kommer säkert göra fler. Har två stycken än så länge varav den andra blev hur bra som helst. Dom brukar ju inte rekommendera att man ska tattuera sig om man har diabetes med det sket jag i. Kan kolla blodsockret med tattueringen, är den ljus så har jag högt blodsocker, är den mörk så ligger det bättre. Pigmentet ändras tydligen beroende på hur blodsockret ligger ;)

snabbåka skrev:
Du kan reagera allergiskt mot någon av färgerna om du har otur,vilket kan leda till att det läker oerhört långsamt resningar i huden m.m råkade själv ut för det när jag fyllde i ett stort område med en viss färg,allt såg bra ut men det tog nästan ett halvåra att läka.detta är mycket ovanligt.

Ps: det är fett ute med taureingar idag! mycket coolare utan någon :tummenupp

jo jag har ju en del allergier också så man blir ju lite fundersam, men är riktigt sugen på att göra den

David Lundin skrev:
Kanske är svår att få bort! :hihi

Skämt å sido. Den var nice men vore jag du skulle jag se till att få något helt unikt. Tatuering är (läs: kan vara) en snabb väg till snyggare kropp!!

helt unikt lät jobbigt :hihi

jo tänkte höra lite vad det kan kosta att ta bort men får inget vettigt svar utav någon förutom att det är jävligt dyrt :hihi

tips på bra sida med bilder på tatueringar?

edit hittade faktiskt lite info här
http://www.apoteket.se/rd/d/2525

Last edited:
vet att du inte vill höra detta men någon lär ju skriva/nämna det så lika bra att jag gör det nu direkt ;)

"vill du verkligen ha en tatuering som sitter på 80% av alla andra tatuerade killar?"

samma sak gäller tjejer och deras mini-tribals ovanför arslet...

nee, jag skulle satsa på något unikt och som står för nånting/har betydelse (iaf för en själv)

(ta inte detta inlägg som en kofot i skrevet utan som en PET-flaska i huvudet hehe)

Werzion skrev:
vet att du inte vill höra detta men någon lär ju skriva/nämna det så lika bra att jag gör det nu direkt ;)

"vill du verkligen ha en tatuering som sitter på 80% av alla andra tatuerade killar?"

nee, jag skulle satsa på något unikt och som står för nånting/har betydelse (iaf för en själv)

(ta inte detta inlägg som en kofot i skrevet utan som en PET-flaska i huvudet hehe)

Håller med föregående talare. Skulle själv aldrig välja att göra en likadan tatuering som jag sett att någon annan har.
Jag funderade länge innan jag tog steget och gjorde min första. Innan jag tagit steget fullt ut hade jag vant mig så vid tanken att det var nästan som om jag redan hade tatueringen. Du ska ju förmodligen ha den hela livet, så varför planka av en annans idé. Tror att du trivs bättre med om du åtminstonde delvis varit med i skapandet själv. Att inspireras är en helt annan sak än att plaggiera. Lycka till :tummenupp

Ska kanske skaffa tatuering själv,
har funderat mycket på det och kan bara hålla med de två föregående talarna.

En tatuering ska, iallafall enligt mig vara något personligt.

när/om jag skaffar så ska jag rita den själv eller med hjälp av någon annan
men jag ska iallafall ha varit delaktig och bestämt utséende själv.

Ja varför vara som alla andra då man kan vara som "Pilen" en kille som bodde med några polare i norge ett tag. Han vaknade upp en morgon efter en blöt kväll utomlands. På hans kuk hade han en pil, ja ungefär som att du ritat den med en bläckpenna :tummenupp

Tribals som varenda kotte har idag kommer att om 10år vara lika "heta" som indian/fjädermotiv och svarta pantrar var 1984.

Min poäng är även om jag nu är innehavare av tribals (dock som utfyllnad) är att dom huvudsakliga motiven du gör skall vara högst personliga, då man ej tröttnar på något som representerar sig själv men dom dära jättehäftiga "From dusk till dawn" tribalsen kommer du vilja slipa bort med vinkelkapen när du är 40.

:tummenupp

Werzion skrev:

Är ju bara bra att få höra

Bryr mig nog inte så mycket om vad andra har sen tror jag inte den där är så vanlig

Att tjejer har en tribal ovanför röven tycker jag är skitsnyggt men de är ju deras sak tycker jag.

Kan inte tänka på något som skulle kunna ha någon speciel betydelse för mig som jag tror mig uppskatta resten av livet förutom ett mönster (skriva tjejens namn typ tror jag inte är så bra:hihi)

En vanlig tribal på armen skulle jag dock inte vilja ha.....

Gör ett hjärta å skriv mrs right. :rofl

Annars tycker jag den där va snygg dock tog den upp lite mycket plats.

Kinesiska drakar är jävligt balla annars.

Det är fortfarande snyggt med tattueringar, inte alls ute.

men tribals? gå till din tatuerare och be han visa något som inte e tribals, kanske nått coolt mönster ist..
bara ett tips.

men jag tycker fortf. du ska göra en tattuering :tummenupp

Inget illa menat, men den den bifogade tatueringen är enligt min åsikt alldeles för "kluddig", den var too much liksom.
Jag gillar inte alls triblas (ändå har jag två själv som förskaffades då den tiden begav sig), men ska man ha en så tycker jag det är snyggare med något lite enklare mönster.
Själv ska jag göra en coverup på den överjävligt fula tribalen jag har på armen.

Nitrogen skrev:
Inget illa menat, men den den bifogade tatueringen är enligt min åsikt alldeles för "kluddig", den var too much liksom.
Jag gillar inte alls triblas (ändå har jag två själv som förskaffades då den tiden begav sig), men ska man ha en så tycker jag det är snyggare med något lite enklare mönster.
Själv ska jag göra en coverup på den överjävligt fula tribalen jag har på armen.

coverup är det att ta bort?

Smaken är som baken, av dom jag sett tyckte jag den tatueringen var den snyggaste.

Last edited:
Nitrogen skrev:
Eh... cooover uuup... vad låter det som?

inte för att vara otrevlig men hade inte frågat om jag visste:tummenupp

Kan ju vara täcka över i form av ytligare en tatuering eller täcka över i form av att ta bort den

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti