Tatuering, råd och tips!

Hägglund

Varför bromsa om man kan gasa?
Gick med
6 Feb 2004
Hoj
Ducati Hypermotard
Hej hopp!

Går och funderar på att skaffa mig en tatuering, men jag har dålig koll allt som har med tatueringar att göra.
Tänkte däför höra om nån som har tatuerat sig (eller har kunskaper) kan dela med sig av lite råd och tips.

Upplys mig :tummenupp

det sista du ska göra är ju att fixa en tribal på axeln... finns inget mer icke-orginellt eller spännande.

tribal på axeln skriker bara "hej, jag vill vara speciell och unik men gjorde som alla andra"

ta ett ord ett kort text du står för och placera på något schysst ställe.

<cool> <---- längst upp till vänster på ryggen
</cool> <--- längst ner till höger på ryggen?

:yoparty (fan, det där vart lite kul och lagom nördigt hehe)

Werzion skrev:
2173839 det sista du ska göra är ju att fixa en tribal på axeln... finns inget mer icke-orginellt eller spännande.

tribal på axeln skriker bara "hej, jag vill vara speciell och unik men gjorde som alla andra"

Du kan vara lugn, jag är inte ute efter någon tribal...
Tycker förövrigt att det kan vara riktigt snyggt, men det är alldeles för vanligt för att man skulle vilja ha det själv :)

Waldemar skrev:
2173682 http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=79575 Där finns säkert några av svaren du söker :tummenupp

Tackar :)

Hägglund skrev:
2173666 Hej hopp!

Går och funderar på att skaffa mig en tatuering, men jag har dålig koll allt som har med tatueringar att göra.
Tänkte däför höra om nån som har tatuerat sig (eller har kunskaper) kan dela med sig av lite råd och tips.

det är bara gå in på en studio nära dig och höra om dom kan rita upp nå.
den som ja gjorde på mitt ben ritade han upp direkt på benet och det tog väll ca 5 minuter att rita upp den.
sen 4½ sköna timmar i stolen :tungan

Har en jobbarkompis som har en stjärna tatuerad fram i halsgropen (heter det så?) vilket är grymt snyggt även om det kanske inte låter så.

Insidan på handleden tycker jag också är fint på killar! :)

Jag har ett råd, dessutom ett viktigt sådant. Du ska INTE lyssna på vad andra tycker är snyggt eller inte snyggt, vare sig det gäller motiv eller placering! Du lär troligen ångra dig om du gör som andra tycker. Men det hade du säkert koll på. :tungan

Ädit: Kom på nu, lyssna kan man klart alltid göra. Min poäng var nog snarare att du inte ska göra den enligt vad andra tycker.

~Settan~ skrev:
2174885 Jag har ett råd, dessutom ett viktigt sådant. Du ska INTE lyssna på vad andra tycker är snyggt eller inte snyggt, vare sig det gäller motiv eller placering! Du lär troligen ångra dig om du gör som andra tycker. Men det hade du säkert koll på. :tungan

Ädit: Kom på nu, lyssna kan man klart alltid göra. Min poäng var nog snarare att du inte ska göra den enligt vad andra tycker.

Sant så sant, men inte fan skulle jag gå och tatuera mig med nåt jag själv tycker är fult :3freak
Kan inte vara nån bra idé :näsblod

Har själv funderat ut vad jag vill ha, men jag är lite osäker på design än, men det räknar jag med att en tatuerare ska kunna hjälpa en med :)

Hägglund skrev:
2175236 Sant så sant, men inte fan skulle jag gå och tatuera mig med nåt jag själv tycker är fult :3freak
Kan inte vara nån bra idé :näsblod

Har själv funderat ut vad jag vill ha, men jag är lite osäker på design än, men det räknar jag med att en tatuerare ska kunna hjälpa en med :)

Nej nej, så korkad är du troligen inte. Menar bara att man ska inte lyssna och rätta sig förmycket efter vad andra tycker är ute/inne, fult/snyggt. Akta sig lite för att bli påverkad så man inte ångra sig sen. SÅ menade jag :4skrika

Och ja, tatueraren kan säkerligen hjälpa dig få till en du tycker om :)

Hägglund skrev:
2173666 Hej hopp!

Ser att du bor i gävle? Isf ska du gå till Danne på custom illusion. Lite dyrare, mycke bättre! :tummenupp
Dock är han bortrest i ca 2 månader nu, men jag är säker på att hans ersättare inte är någon klåpare direkt. Annars kan det vara värt att vänta på honom.

Werzion skrev:
2173839 det sista du ska göra är ju att fixa en tribal på axeln... finns inget mer icke-orginellt eller spännande.

Ja eller så kanske man inte är som alla andra utan att dom är som du? Man gjorde den långt före alla andra? :7peta

Disasterpiece skrev:
2175842 Ser att du bor i gävle? Isf ska du gå till Danne på custom illusion. Lite dyrare, mycke bättre! :tummenupp
Dock är han bortrest i ca 2 månader nu, men jag är säker på att hans ersättare inte är någon klåpare direkt. Annars kan det vara värt att vänta på honom.

Kanon, tack för tipset :tummenupp

Har du hört nåt om Pewés (Tror det heter så?) som ligger bredvid Tennstopet? Var en som rekomenderade han också

Men det bästa är väl att besöka alla man får tips om och bilda sin egen uppfattning, sen har väl alla olika personliga favoriter :)

Gör nåt riktigt stort när du ändå håller på, typ två feta sleeves eller en tavla på ryggen.
Jag ångrar att jag gjorde mina (14 år och tycka tribals är häftigt) men numera tänker jag inte på dem. Ska dock tatuera över den ena av dem, planerna är att ha hela armarna täckta samt hela ryggen. Många födelsemärken att dölja....

Hägglund skrev:
2176314 Kanon, tack för tipset :tummenupp

Har du hört nåt om Pewés (Tror det heter så?) som ligger bredvid Tennstopet? Var en som rekomenderade han också

Men det bästa är väl att besöka alla man får tips om och bilda sin egen uppfattning, sen har väl alla olika personliga favoriter :)

Jorå han är helt okey. Ingen är väl direkt dålig om man får säga så. Förutom han som håller till i villastan som jag inte kommer ihåg namnet på för stunden. Dit bör du inte gå.
Ska du ha något mera avancerat med mycket detaljer så skulle jag starkt rekomendera Danne som sagt, han ÄR bland dom bästa helt enkelt.

Och nej, jag varken jobbar för honom, känner honom eller har gaddat mig hos honom. Gaddning av honom kommer dock till hösten :)
Gjorde min hos PJ, tyvärr kan han vara lite slarvig ibland, men helt okej.

Jag hade en dröm sedan länge, att göra en biomech-inspiererad tribal, något liknande finns nog inte. Det är saker inspierade från mig å mitt liv. (det innuti triben). Själva mönstret på triben är inspirerad från (de nya tribens rötter) - From dusk till dawn.

Bifogat

• tatte.jpg
    tatte.jpg
    70.5 KB · Visningar: 47
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back