tatuering, hjälp

• Thread starter Thread starter ritchi
  • Start date Start date
Jo det e snyggt, tror jag. Vette fan bara var jag ska kolla hur det ser ut (känner inga kineser)...

minibiffen skrev:
tjena ska tatuera mej på underarmen non som vet not mäcktit ord man kan tatuera me snygg text???

Ett tips är att låta nån annan stava det du vill ha tatuerat :tummenupp

Måste man känna då hmmm fråga i en butik där de jobbar kineser eller japaner eller så tar du och letar reda på nå ställ med tolkar dom kan säkert hjälpa dej........ :)

xXx40 skrev:
Jo det e snyggt, tror jag. Vette fan bara var jag ska kolla hur det ser ut (känner inga kineser)...

Kakan skrev:
Kinesiska tecken är popis

det klart bästa skälet att tatuera sig :tummenupp :rolleyes:

"kinatecken" må se likadana ut i våra ögon, men nästan alla asiatiska länder har egna variationer på dom, vilket resulterar att skaffar du nåt på mandarin så kan du ge dig fan på att det betyder nåt helt annat på japanska... värt att tänka på.

tecknet för duva på japanska är samma som kuk på kinesiska har jag för mig tex :p

ska man bara ha en ball gadd så kan det väl kvitta iof..

sven666 skrev:
"kinatecken" må se likadana ut i våra ögon, men nästan alla asiatiska länder har egna variationer på dom, vilket resulterar att skaffar du nåt på mandarin så kan du ge dig fan på att det betyder nåt helt annat på japanska... värt att tänka på.

Det finns även ganska stora variationer inom Kina beroende på hur gamla tecknen är. För övrigt är japanska tecken baserat på en form av kinesiska tecken, men jag kommer inte ihåg vilken. Det japanska skrivsättet Kanji används tydligen inte så mycket längre.

Mer info finns på denna sida. Där finns även vissa av dom vanligaste tecknen om man klickar på Chinese Characters i menyn. :tummenupp

Tatuera "MÄCKTIT ORD" så uppnår du optimal effekt! Eftersom folk har olika uppfattning av vad ett mäktigt ord är så får dom själva tänka ut det allra mäktigaste ordet dom kan och tycker att du är mäktig utav bara helvete. Lycka till! :tummenupp

RoLLER skrev:
Jag skulle ha tatuerat:

Suse ma bit ta saloppe!

Det e mäcktit

Den (flicka 13-19) som kan klura ut vad jag skrev där vinner en bultenrepa på bönpallen.

Sub 5:30 på R1'an

Eso no se considera como harasment sexual?

RoLLER skrev:
För mig har det alltid bara varit nån slags hinna ivägen.... Men den har inte utgjort nåt större hinder.... Sa bara *plopp* så var det klart....

Varm mjölk i termosen?

Cafe au lait, kaffe mäd vaRm mjölk

Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard