Tatuering av kina-tecken

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Vet nån en sida där kinesiska tecken finns eller om ni har nån bok med såna tecken?
Dom tecken jag letar efter är
Storebror
Lillebror
Storasyster
Lillasyster

Mvh jOn

Jag har tecknen för "guld" och "hund" i nacken. (=1970 i kinesisk tideräkning). Hittade tecknen på nätet, men kollade med lokala kinarestaurangen innan jag satte dom permanent... :3freak

Hehe!

Har en tjejpolare som INTE kollade först vad tecknet betydde..
Så nu går hon runt med "gris" på axeln. :lol :D :lol

Jag skulle vilja förlänga mitt kinatecken lite. Men det jag har nu betyder Hope o behöver nån bra fortsättning på det

Har själv kanji tecken på kroppen och ett tips är att införskaffa en bok, samt verifiera de tecknen du bestämmer dig för med en annan källa. Det är ju lite trist att gå runt med "fel" tecken på kroppen. Finns även en hel uppsjö av dialekter / stilar. Lycka till

//D

Är ni kineser? Jag undrar hur många kineser det är som tatuerar in små kitchiga ord på runskrift i nacken?

sgtpepper skrev:
Är ni kineser? Jag undrar hur många kineser det är som tatuerar in små kitchiga ord på runskrift i nacken?

Anledningen för mig var helt sonika att jag är fascinerad av "mystiken" kring den asiatiska kulturen, samt att jag har många år inom kampsport bakom mig.
Hade jag varit intresserad av romarriket hade säkert något på latin hamnat på kroppen, vikingarna - runskrift osv.

//D

loser skrev:
Anledningen för mig var helt sonika att jag är fascinerad av "mystiken" kring den asiatiska kulturen, samt att jag har många år inom kampsport bakom mig.
Hade jag varit intresserad av romarriket hade säkert något på latin hamnat på kroppen, vikingarna - runskrift osv.

//D

Det går ju också att låna böcker om sånt man är intresserad av, man behöver ju inte tatuera in det... :D

*/ ?>
Back