Taskig på geografi...

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
hur långt måste man flytta som minst för att få åka hojj året runt :yoparty bara en tanke som slog mig...

I höjd med portugal kanske? :va Vore soft att kunna köra mer än 3 månader om året.Resten av året e det fan skitväder. här. Regnar,blåser snöar ja allt e möjligt i den svenska sommaren. Inte ofta man har en hel dag med solsken. :huvet

Ja, Spanien, Italien eller Portugal funkar nog. Det blir iofs kallt där med men det kommer nästan aldrig nån snö.

Brorsan bor i södra Spanien. 22:a december solade han vid poolen. 10:e februari hade han t-shit när han var på stan. Låter mer än hojvänligt året om...

Det går att köra i regn också vet ni, jag gjorde det senast i Söndags. Motorcykeln går inte sönder av lite vatten. Köp ett regnställ och var glad, personligen tycker jag att det är mysigt när det smattrar lite så där skönt på hjälmen :)

sgtpepper skrev:
Det går att köra i regn också vet ni, jag gjorde det senast i Söndags. Motorcykeln går inte sönder av lite vatten. Köp ett regnställ och var glad, personligen tycker jag att det är mysigt när det smattrar lite så där skönt på hjälmen :)

Om det regnar riktigt mycket så gör det dessutom härligt ont när regndropparna smäcker in i skinnstället i >200 km/h. :whip

McB skrev:
Om det regnar riktigt mycket så gör det dessutom härligt ont när regndropparna smäcker in i skinnstället i >200 km/h. :whip
Kör du i 200 knyck med bara skinnställ när det spöregnar så lär du även få ett väldigt blött skinnställ :).

aha men va tror vi om usa då? undrar om en svenskutbildad elektriker kan få jobb där med något likn?

MostWanted_NKPG skrev:
aha men va tror vi om usa då? undrar om en svenskutbildad elektriker kan få jobb där med något likn?
Det går kanske, men det är svååååårt att få arbetstillstånd om man inte är en eftertraktad forskare eller har någon annan yrkesinriktning som USA lider brist av.

Men du kan ju alltid delta i greencard-utlottningen, USA lottar varje år ut ett gäng arbetstillstånd till utlänningar, nackdelen är att det kostar en slant att delta och man har inte direkt en jättechans att "vinna".

MostWanted_NKPG skrev:
hur långt måste man flytta som minst för att få åka hojj året runt :yoparty bara en tanke som slog mig...

Skåne. Jag körde hoj i november, december, januari, februari samt mars. Utöver MC-säsongen som är april-oktober.

sgtpepper skrev:
Kör du i 200 knyck med bara skinnställ när det spöregnar så lär du även få ett väldigt blött skinnställ :).

Små biverkningar man får räkna med, som att sova i den blöta fläcken.

MostWanted_NKPG skrev:

*skrattar* - Med ditt snitt på 10 medelanden per dag. Svar i varje enskilt forum. På nätet dygnet runt så bor du bra i Sverige. Du verkar ha för mycket fritid - Du måste ha kort även i andra länder.

Lycka till med kortet...

haha du kom på mig... som det är just nu så har ja förbannat mkt fritid men börjar jobba om 2veckor och kör upp om en vecka så snart ska det va ovanligt å se inlägg från mig ja lovar ;)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman