Tar verkligen inte bilsport & mc emot alla hojar?

Kid Notorious skrev:
Jo men tyckte iaf inte att dem va det.. dem ville ha 8500 kr
Det är inte billigt att ha sporthoj. :7peta
DOM vet vad prylarna kostar när du klotar eller får hojen stulen, därför blir premierna höga. Enkel matematik.
Bilsport & MC tar inte CBR600F eller andra sporthojar. Något konstigt med detta? Vänd dig till något annat FB. Om du inte anser att du har råd har du skaffat fel hoj.

Förra året hade vi båda våra sporthojar (Aprilia SL1000 Falco & Kawa zx12r, båda klass 7 hojar) försäkrade i Bilsport&MC till en klart konkurrenskraftig premie, så det där med att de inte försäkrar sporthojar är inte sant, däremot gör det mycket stor skillnad om man får en personlig kontakt med dom och vilken ålder man har tror jag.
Vi träffade försäkringsagenten på mc-mässan och fick därför ett bra pris.
Var i alla fall helnöjda med dem, gubben kvaddade sin hoj på bankurs för 50 lakan och fick ut pengarna utan problem :tummenupp

Naurin skrev:
kan man ens försäkra sånna hojjar hos dem? när jag går igenom "vad kommer det kosta"-funktionen finns bara CBR 600f fram till -90, å inga YZF-modeller alls.

jag har min FZR600R försäkrad där och tycker att dom har relatift bra pris. mins inte nu vad jag betalade men det låg kring 6500.- Halvförsäkring. ska byta nu till if för där får man da ställa av hojen på vinter så det blir mycket billigare då.

Jag tycker att Bilsport & Mc är ena j-a hycklare! :mad: .. Man ser ofta deras reklam på både motorcykel och bilsporttävlingar. Men inte f-n får jag ens försäkra min busa där.... Och om jag nu skulle det så kostar det väl skjortan.
Bort med reklamen om ni inte ens ids räkna på premierna på min hoj(riktat till Bilsport & Mc). Ursäkta språkvalet, är en smula upprörd :)
Tack för ordet. J

suzuki01 skrev:
Jag tycker att Bilsport & Mc är ena j-a hycklare! :mad: .. Man ser ofta deras reklam på både motorcykel och bilsporttävlingar. Men inte f-n får jag ens försäkra min busa där.... Och om jag nu skulle det så kostar det väl skjortan.
Bort med reklamen om ni inte ens ids räkna på premierna på min hoj(riktat till Bilsport & Mc). Ursäkta språkvalet, är en smula upprörd :)
Tack för ordet. J

Som sagt, vi hade ju vår zx12r försäkrad där, så varför får du inte försäkra din Busa? Är ju likvärdiga hojar. Dessutom är du ju inte purung du heller om du ursäktar? ;) Vi betalade 15000:- /år hel /hel i svindyraste Stockholmsområdet, tycker jag är överkomligt...

Last edited:
Jag fick inte heller försäkra min Busa där. Gissar att det beror på att den heter GSXR....

Kolla med Länsförsäkringar!!

Pröjsade 3400:- hel/hel på min fireblade -93:a
(strypt på pappret) Och JA de gick på den strypta versionen!! :tummenupp

Rasorblade skrev:
Kolla med Länsförsäkringar!!

Pröjsade 3400:- hel/hel på min fireblade -93:a
(strypt på pappret) Och JA de gick på den strypta versionen!! :tummenupp

Har gjort det fick betala 6500 kr för den... men vad menar du menar du med att de gick på den strypa versionen.. Lät de dig betala för dina 25kw? För annrs gör det ju ingen skillnad eftersom man betalar för ursprungseffekten hos länsförsäkringar...

duckie skrev:
De...de...de....de.......DE!

DE för i helvete! Det heter de! !!&(%#"(%"%(#¤423@£@$42553
Det är bra, slå dem... :fatta!

Kid Notorious skrev:
Har gjort det fick betala 6500 kr för den... men vad menar du menar du med att de gick på den strypa versionen.. Lät de dig betala för dina 25kw? För annrs gör det ju ingen skillnad eftersom man betalar för ursprungseffekten hos länsförsäkringar...

Mellan 92-97 är Bladen strypta från fabrik. :tummenupp

bikerwoman skrev:
Som sagt, vi hade ju vår zx12r försäkrad där, så varför får du inte försäkra din Busa? Är ju likvärdiga hojar. Dessutom är du ju inte purung du heller om du ursäktar? ;) Vi betalade 15000:- /år hel /hel i svindyraste Stockholmsområdet, tycker jag är överkomligt...

Åldern är bara en siffra :D
Tråden handlar egentligen om Bilsport och Mc´s dubbelmoral, dels sponsra sporthojstävlingar men samtidigt inte vilja försäkra hojarna. Och nej, jag kunde inte välja att försäkra min hoj där via deras hemsida.

Spelar ingen roll, jag betalar BARA 3400 kr för halvförsäkring/helår på Folksam så jag är nöjd :yoparty

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti