Tar skada av choke?

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husaberg 570
Hej!

Jag har en snabb och förhoppningsvis enkel fråga, kan en motorcykel (KTM 250 EXC) ta skad av att man kör med choken inne hela tiden?

TAcksam för svar..

(Ja, jag vet att man inte ska göra så)

//Mattias
 
För att min modell är väldigt känslig så han går dåligt vid lite minusgrader, och det är tävling imorgon :P

Solid: Vad tar skada då?

Den går ju dåligt vid kyla pga att den är för snålt bestyckad.
choken kanske kan hjälpa till lite då men du borde nog bestycka om!

Men måste du köra i morgon och inte har möjlighet att bestycka om så borde det i alla fall va bättre med choke än utan...

Hur den kan ta skada med choken kan jag inte förstå men förklara gärna...

Men köra med för snålt bestyckad förgasare kan bli dyrt om du har otur..
 
Den går ju dåligt vid kyla pga att den är för snålt bestyckad.
choken kanske kan hjälpa till lite då men du borde nog bestycka om!

Men måste du köra i morgon och inte har möjlighet att bestycka om så borde det i alla fall va bättre med choke än utan...

Hur den kan ta skada med choken kan jag inte förstå men förklara gärna...

Men köra med för snålt bestyckad förgasare kan bli dyrt om du har otur..

Grejen är att då måste jag bestycka om dem varje morgon innan jag kör, 5 grader i diff och den går dåligt.. Tydligen känt problem..
 
skall man inte byta till mindre munstycke ju kallare det är ? så står det i min manual iaf..


nää större ska det va när det är kallt... luften har högre densitet ju kallare den blir... alltså mer syre, då behövs även mer bränsle.

Det innebär även att du har mer effekt ju kallare det blir!
 
Täpp till hålet en aning in till luftburken, snabb sniklösning sålänge som funkar åtminstone på fullgas!
Silvertejp funkar bra.
 
Last edited:
nää större ska det va när det är kallt... luften har högre densitet ju kallare den blir... alltså mer syre, då behövs även mer bränsle.

Det innebär även att du har mer effekt ju kallare det blir!

Då är det nog jag som har läst lite galet.. :)
 
Bensinen är ju oljeblandad, tror inte det är nån fara!
 
Tar 10 min att byta huvudmunstycke. Så ofta kör du inte så att det blir JÄTTE jobbigt att byta nu i vinter.

Det är lågfart jag behöver byta säger alla handlare, och då måste jag ta bort förgasaren för att byta... Hur vet du hur ofta jag kör? Kör 2-3 ggr i veckan, då är det jobbigt jo..
 
*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back
Top