Tar mc-kort snart, har köpt CBR929 -00, vill BRASSA på bakhjul mm

BRASSARN skrev:
Han bara stod där å tittade på mig utan att svara, så ja blev fan lack asså. Funderade fan på å nita han, eller iaf sno bågen å powerwheela upp den till 13 tusen och rita en rejäl svartorm me frampucken.
Fan du skulle nitat honom. Säkert en riktig butter gubbe i 50+.
Är du med i nån klubb? Skulle oxå vilja gå med där o brassa som fan. E d ok o komma med trampcykel? Jag kan wheela fett med den. Cykla nästan från polisen en gång. Men nu har jag tränat lite så nästa gång tar dom mig inte. Ska ut o rita svartspår vid polisstationen nu.
 
Som Arto

Tänk på att köra i loafers eller träskor. (gör jag alltid själv, väger mindre)
T-shirt. (samma = mindre vikt)
Jet-Hjälm, med eller utan skärm välj själv. (åter mindre vikt)

För övrigt folk som lackar sina rejs-kåpor och på så sätt gör hojen tyngre kan inte ta racing på alvar.

:D

/Nicholas
 
SSPC skrev:
Tänk på att köra i loafers eller träskor. (gör jag alltid själv, väger mindre)
T-shirt. (samma = mindre vikt)
Jet-Hjälm, med eller utan skärm välj själv. (åter mindre vikt)

För övrigt folk som lackar sina rejs-kåpor och på så sätt gör hojen tyngre kan inte ta racing på alvar.

:D

/Nicholas


Riktigt smart inlägg! Tycker du har sunda värderingar. Helt rätt att köra olackat. Själv funderar jag på att köra utan kåpor, såsom tex framruta, stänkskärmar och hjälm. Dessutom känns lampor, stoppning i sadel, samt instrumentering tämligen onödigt.

Nån som vet vart man kopierar nycklar smidigast och givetvis billigast??

Mvh BRASSARN, kung av Noll Kontroll
 
BRASSARN skrev:
Riktigt smart inlägg! Tycker du har sunda värderingar. Helt rätt att köra olackat. Själv funderar jag på att köra utan kåpor, såsom tex framruta, stänkskärmar och hjälm. Dessutom känns lampor, stoppning i sadel, samt instrumentering tämligen onödigt.

Nån som vet vart man kopierar nycklar smidigast och givetvis billigast??

Mvh BRASSARN, kung av Noll Kontroll

Aja, du vill ha en sån där strrrreeetfajter va ?

/N
 
BRASSARN skrev:
Hej!

jag är en 25-årig kille som är ny på detta med mc, och tänkte fråga mig för lite råd och tips.
Jag har i dagsläget inget mc-kort, håller på att ta detta.
Men jag har ju såååklart sett alla balla filmer där tuffingarna brasssar på i helvet på bakjul å annat. Bara drar i helvet å rockar på upp till en sisådär 300 blås.
Jag gillar mest Ghost Rider. Han bara så värst, PRECIS sån ska jag bli!!!! Jag tror liksom att det gäller att visa att man är man nog att köra, för då aktar sig andra fordon, och riskerna minskar, och därigenom minskar antalet olyckor!
Alla borde fan köra så.
Sen hade jag tänkt att göra egna filmer som tex Las Vegas Extremes, för dom e så balla.

Jag har köpt en Honda CBR 929 Fireblade, årsmodell -00. Och nu vill ju givetvis jag också BRASSSA på i helvet som alla dom på filmerna, tex Las Vegas Extremes. Vill såklart lära mig attt brassa på bakhjulet på 6:an varvbryt, toppa hojen ståendes på en sida, å kunna göra stoppies från topphastighet till 0.

Är det något speciellt man ska tänka på i min situation? Tex, ska man ha skinnbyxor också, alltså inte bara skinnjacka. Har sett att många brassar på bakhjulet i sådär 200 knyck iförda bara skinnjacka, jeans och tofflor.

Vore tacksam om någon gav lite råd å tips. För man vill ju inte råka illa ut nu när man ska ut å BRAASSSAA på utav bara FAAA*.
Vad ska man tänka på i första hand när man tränar bakhjulskörning och andra stunts ute på vägarna???
Är det tillräckligt med en CBR929, eller ska man satsa på en turbomatad värsting-hayabusa eller liknande??

PS: nån annan som har en 929??? Berätta gärna hur den känns att kränga upp på bakhjulet i fullt blås på högsta växel, å smälla upp i en stoppie mm.

MVH "BRASSARN"
:rofl :lol :rofl
 
BRASSARN skrev:
Hej!

jag är en 25-årig kille som är ny på detta med mc, och tänkte fråga mig för lite råd och tips.
Jag har i dagsläget inget mc-kort, håller på att ta detta.
Men jag har ju såååklart sett alla balla filmer där tuffingarna brasssar på i helvet på bakjul å annat. Bara drar i helvet å rockar på upp till en sisådär 300 blås.
Jag gillar mest Ghost Rider. Han bara så värst, PRECIS sån ska jag bli!!!! Jag tror liksom att det gäller att visa att man är man nog att köra, för då aktar sig andra fordon, och riskerna minskar, och därigenom minskar antalet olyckor!
Alla borde fan köra så.
Sen hade jag tänkt att göra egna filmer som tex Las Vegas Extremes, för dom e så balla.

Jag har köpt en Honda CBR 929 Fireblade, årsmodell -00. Och nu vill ju givetvis jag också BRASSSA på i helvet som alla dom på filmerna, tex Las Vegas Extremes. Vill såklart lära mig attt brassa på bakhjulet på 6:an varvbryt, toppa hojen ståendes på en sida, å kunna göra stoppies från topphastighet till 0.

Är det något speciellt man ska tänka på i min situation? Tex, ska man ha skinnbyxor också, alltså inte bara skinnjacka. Har sett att många brassar på bakhjulet i sådär 200 knyck iförda bara skinnjacka, jeans och tofflor.

Vore tacksam om någon gav lite råd å tips. För man vill ju inte råka illa ut nu när man ska ut å BRAASSSAA på utav bara FAAA*.
Vad ska man tänka på i första hand när man tränar bakhjulskörning och andra stunts ute på vägarna???
Är det tillräckligt med en CBR929, eller ska man satsa på en turbomatad värsting-hayabusa eller liknande??

PS: nån annan som har en 929??? Berätta gärna hur den känns att kränga upp på bakhjulet i fullt blås på högsta växel, å smälla upp i en stoppie mm.

MVH "BRASSARN"

Du måste ju skämta :rolleyes: :rolleyes:
 
Säger det samma!
Du måste skämta... Okej att de e nice o kunna åka på bakan o stoppies.
men med din inställning kommer du nog att överträffa dig o slå över.
mitt tips!!!! börja sakta o säkert. om du nu äns kommer ha kk.
 
Robban Nr1 skrev:
Säger det samma!
Du måste skämta... Okej att de e nice o kunna åka på bakan o stoppies.
men med din inställning kommer du nog att överträffa dig o slå över.
mitt tips!!!! börja sakta o säkert. om du nu äns kommer ha kk.

tss tss, vilka försiktiga harar ni är. Klart man ska gå ut hårt å bara öka...
Jag har faktiskt sett ghost rider 1,2 OCH 3!!! Jag vet hur det ska se ut!

Har ni inga råd eller tips istället för den okonstruktiva kritiken ni kommer med?? Berätta istället hur och vilka vägar som är lämpliga att börja träna galna stunts och tricks på. Nåt speciellt man ska tänka på när man sätter ner framgummit från 320 km powerwheelie?? Är det nån fara med att stå på tanken/styret i toppspeed?? Vilka skor är bäst att stå bakom hojen med i över 300 blås??

Riktiga män smäller full gas å bara matar i växel efter växel, ända tills varvbryt! :yoparty

//BRASSARN over and out
 
Hoppas du (BRASSARN) har möjlighet att spela in en/några film/er som visar oss som inte är fullt så tuffa som dig hur man KAN hantera en CBR 929! Lägg ut en teaser här på SH (filmer/bilder) så ska du se att du kommer få många PM från sugna filmköpare :tummenupp

Längtar redan.............................. :pannkyss
 
Glöm kortet å behåll livet , i annat fall hoppas jag din körlärare får se detta inlägg :D


Jo en sak till också!
Jag vill vara som dig! :3freak

//Mar
 
Last edited:
Helt seriöst det bästa inlägget på SH iår :tummenupp


BRASSARN skrev:
tss tss, vilka försiktiga harar ni är. Klart man ska gå ut hårt å bara öka...
Jag har faktiskt sett ghost rider 1,2 OCH 3!!! Jag vet hur det ska se ut!

Har ni inga råd eller tips istället för den okonstruktiva kritiken ni kommer med?? Berätta istället hur och vilka vägar som är lämpliga att börja träna galna stunts och tricks på. Nåt speciellt man ska tänka på när man sätter ner framgummit från 320 km powerwheelie?? Är det nån fara med att stå på tanken/styret i toppspeed?? Vilka skor är bäst att stå bakom hojen med i över 300 blås??

Riktiga män smäller full gas å bara matar i växel efter växel, ända tills varvbryt! :yoparty

//BRASSARN over and out
 
BRASSARN skrev:
Ja ser fram emot att få se den där kissemissen lägga fina stoppisar=) Om ni vill så kan vi köra väldigt olagliga nattrace genom centrala gbg, iförda endast ett tunt lager av finaste bi-vax. Ser fram emot att få slanga förbi er 2 på fullt varvbryt!
BRASSARN FOR PRESIDENT
/BRASSARN
Du är den första som jag ser som kallar det för varvbryt. Det heter varvstopp! :fatta!
 
BRASSARN skrev:
tss tss, vilka försiktiga harar ni är. Klart man ska gå ut hårt å bara öka...
Jag har faktiskt sett ghost rider 1,2 OCH 3!!! Jag vet hur det ska se ut!

Har ni inga råd eller tips istället för den okonstruktiva kritiken ni kommer med?? Berätta istället hur och vilka vägar som är lämpliga att börja träna galna stunts och tricks på. Nåt speciellt man ska tänka på när man sätter ner framgummit från 320 km powerwheelie?? Är det nån fara med att stå på tanken/styret i toppspeed?? Vilka skor är bäst att stå bakom hojen med i över 300 blås??

Riktiga män smäller full gas å bara matar i växel efter växel, ända tills varvbryt! :yoparty

//BRASSARN over and out


:rofl Jag vet ett bra dagis/skola som du kan träna utanför!
 
Johnsen skrev:
Ni som ej känner denna individ som kallar sig för brassarn ska veta att han har en otrolig förmåga att hantera sin cross!
Det är inte många som kan vurpa av båda fotpinnarna på samma gång.
Men det lyckades denna stjärna med, och jag var vittne..

Ja du herr Johnsen.
Men nu råkar det vara så att jag, BRASSARN själv, vet om att herr Johnsen lyckats med det otroliga konststycket att vurpa av sin cross och ramla in med ryggen på bakdäcket så det brassade loss massa skinn. klant!

/BRASSARN clear for take off
 
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top