IronMike
Guest
Känner precis likadant. När man hör om allt hemskt som hände under förintelsen, WTC 11sept eller tsunamivågen, visst, klart man tycker synd om anhöriga
Jag vet inte om du förlorat vänner, eller "bara" kännt någon bekant som känner en bakant som gått bort.. Men sak samma, jag känner folk som inte längre finns. Men samma fol har varit nära att ha haft kol på mig iom korkade "acts" - kommer inte på korrekt svenska ord..
Men det är en lustig känsla. Snarare kuslig.
*peppar peppar, så in i helvete* - visst har man varit nära att åka av fatalt, men jag känner folk som klotat i snitt 2 gånger per säsong, samt jag känner de som åkt 29 år skadefritt. För vissa är det lotteri, för andra inte.
I grund och botten så handlar det om riskmedvetande, alla har inte samma förmåga, eller tallang, att hantera en supersport hoj på gatan. Precis som jag är kass på hemslöjd. Jag erkänner att jag är dålig på vissa områden, och jag skulle aldrig i mitt liv ge mig in på vissa typer av aktiviteter. Medan många gånger - man möter unga grabbar som "chakat hoj för att gasa helvete å va cool", men som kanskeinte riktigt kör för att ha kul, och som gång på gång på gång, oavsett miltal, fattar fel beslut.
Det är så extremt nyanserat, alla är olika, många kör olika hojar, olika ålder mm mm, det enda man kan konstarera är "unga män på starka hojjar, dör oftare" - sen då? Jag har sagt det förr, och sagt det igen, men vissa har inte rätt psyke för att hantera en effektstark hoj, det krävs tålamod, och tallang för att hantera en r-hoj fullt ut på gatan. Det bara är så... Alla har inte rätt egenskaper för mc-körning, jag ser alldels för många som hela tiden drar fel spår, inte kollar döda vinkeln, kommer till en raka - ger järnet- utan at tänka på t-korsningen 300 meter längre fram - eller för den delen inte har nerver eller tålamd att hålla igen, drar om "en slö biljävel" som har möjlighet att svänga åt ngt håll. Personligen kör jag bara om, om det är raksträcka utan möjlighet för en bil att ta av.....
peppar peppar, men jag har kört r-hoj i 8 år, och säkert 3 gånger fler mil per år är snittet, aldrig någonsin varit i närheten av de klassiska dödsorsakerna. för mig är det overkligt, man får svårt att koppla det till ens egna åkning. visst självklart kan man råka ut för oljespill, vilda djur eller ett mötande rattfyllo, men de klassiska farorna känns overkliga. jag håller aldrig mer än tillåten hastighet där faror lurar, många gånger 50 på 70-väg, där jag anser att det finns risker.
kan inte folk bara ge fan i att "dra på" utan atttänka efter. man läser hela tiden om helt onödiga olyckor, ofta i stan, eller korsningar.
håll igen för fan!!!!