Tappat motivationen

Nordic

Medlem
Gick med
29 May 2011
Ort
Söder om stockholm
Hoj
Z750 09 - VZ800
Satt framför datorn en måndag kväll och kolla klipp på tuben, såg ett klipp där en snubbe svina järnet med sin ktm lc4 motard och bestämde mig för att EN SÅN SKA JAG F-N HA!!!!! :galen Gick in på blocket och dagen efter ägde jag en ktm 640 :hoppa:tummenupp

Samma kväll ansökte jag om körkorts tillståndet och en vecka senare hade jag risk1,risk2 och teorin veckan efter... :fakta

Men nu har det gått snart två månader sen jag gjorde teorin, 3 dagars intensivkurs börjar imorn 23e aug uppkörning den 25e....

Hojen är klar, skydd o kläder inhandlat....

Motivationen är väck....... :brinnerup

HELP ME!
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Ta körkortet, sälj hojen och vänta på att suget kommer tillbaka
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Dagen du har ditt kort -> vädret är soligt -> och du har absolut inget att göra kommer det inte finnas någonting skönare i världen än en avklarad mc-utbildning.

P.s. Det är en frihetskänsla som slår det mesta i mitt liv med råge, man tänker ingenting utan bara "kör".
 

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
Du tror inte det blir bättre imorrn när du ska tjöra järnet?
Annars kan du ju kanske möjligtvis puttra runt kvarteret på kåtten...;)
 

jetson

Guest
Ta kortet bara!

Det går upp o ner med hojåkningen som allt annat, men sen kommer du märka att en riktig pissdag kan vändas på en halvtimme (ni som vet ni vet :D) :tummenupp
 

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
GSXR 750 98:a
Jag har sålt hojen 2 gånger för att jag inte har haft någon större körlust.
Varje gång jag har sålt den så har jag köpt en ny ganska omgående.

nu så har jag en hoj som kanske inte hinner rulla mer än 100 mil på ett år. Men den ger mig den glädje som jag vill ha ibland.

Ta kortet o sen får du helt enkelt se.
 

jonteronte

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Majorna
Hoj
nada
kom igen.. ryck upp dig!!! hehe

Själv började jag med kortet 1987 men fick sammtidigt jobb på deltidsbrandkåren hemma i byn, sen skulle jag köra igång igen 1993 men då fick jag heltidstjänst i stan.
1996 va vi på det igen men då drog jag till Bosnien.
2008 ja då va vi igång igen men frugan övertalade mig vilken dum ide detta var.

Sa jag att det var ex frugan?

Nu 2011 är vi i farten, men dom som bestämmer har ju hittat på massa som gör kortet ännu dyrare och i fredags gick firman i kk. typiskt

Så för enkelhetens och ekonomins skull ta kortet nu, vem vet vad som händer och vad det kostar nästa år ;-)
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Bit ihop nu och ta kortet, du kan ju inte lägga ner nu när du bara har körningen kvar! Som sagts, Jag hinner inte eller så har jag ingen lust att bränna hoj alla dagar men det är skönt att veta att den står där och väntar när andan faller på.

Hellre motivationslös knutte, än hojlös och åksugen helt enkelt.

Kom igen nu! :tummenupp
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Ta kortet, åk ner till närmsta motardbana o åka... Sedan kommer du hata att du inte gjort det tidigare... Det är en skön känsla att knäskrapa med en motard när man kör om sporthojjarna på insidan...
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Du har ju hittills bara gjort det tunga och tradiga - övningskörning, teori, plugg & arbete med kortet.

Den roliga delen ligger fortfarande framför dig! Det är då det börjar...
 

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Västervik
Hoj
Kawasaki zxr 400
Ta kortet bara!

Det går upp o ner med hojåkningen som allt annat, men sen kommer du märka att en riktig pissdag kan vändas på en halvtimme (ni som vet ni vet :D) :tummenupp

Stämmer bra det! Jag har nästan kört konstant sen i onsdags eftermiddag då kortet var kirrat! DE Ä SÅ J*V*A GÖÖÖTT :D
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Avsluta det medans du kan, ta inte kortet! Det är ett livslångt lidande och ständigt längtande. Inget annat blir kul när man fått smak för körandet.
Kröka, glöm det..
Ladys, tss..
Jobb, tjoho...
Polare, om de kör hoj med mig kanske...

NOT

Ps, Klart som fasiken du ska göra klart det! Ge upp när man ser mållinjen har aldrig drivit utvecklingen.
 

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Jag kände en massa motivation när jag började ta körkort. Dock tröttnade man på att höra lärarens tjat utan ville ibland inte gå på lektioner. Men när kortet var i handen och man kunde gasa på (lagom..) så kom motivationen tillbaka. Nu är det fantastiskt kul igen.
 

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Mas i Malmö
Hoj
Monster 900
Lika bra att få det gjort!
Jag ser det som en långtidsinvestering i att ha kul, har inget större sug för tillfället men när man väl är det som så många tidigare nämnt är det fint som fan.
Har en hel drös med polare som säger hela tiden att dom är sugna på att ta kort så då kan man stå där och smila för sig själv :)
 

EriF89

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Ort
Uppsala
Hoj
1999 hornet 600 + gammelkawan
Njut av utbildningen, ta kortet oavsett om du fixar det på första försöket eller inte, hitta den del av mc-kulturen som passar dig bäst.

KNIX och gruppkörningar brukar kunna vara kul. Kan även vara najs att ge sig ut och köra med någon som kört hoj ungefär lika länge, då har man möjlighet att vara mer flexibel än om man kör i större grupp.

Jag tror att det är en tillfällig svacka som du upplever och att hojen kommer bli ett stort glädjemoment i ditt liv om du bara är öppen för det. :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top