Tappat körkortet...

Hehe..
Beklagar men jag tycker det var lite komiskt då en kompis till mig blev av med körkortet på 70 väg för ca. 1 år sedan. Han höll exakt 128km/h han med... :)
Som sagt! Beklagar körkortet. För övrigt blev han av med det i 4 mån. och 2000kr i böter... :huvet

//200+

attans...

Ja hade 212 på 110 väg.... o det va 3:de gången dom tog kortet, 7:de gången ja körde för fort- fick 8 mån + fick ta om kortet... men den 21:a blir ja av me prövotiden.Yiiiippppiiiiiii. undrar om man hinner bli av med det en gång till innan man fyller 25? (29/1) :yoparty

svar

En polare torskade med sin m5:a när han låg o cruisade på 200+.Han blev mätt med laser o erkände på plats(dumt).Senare på kvällen upptäckte han att regnummret hade blivit fel med en bokstav.Han kontaktade sin firmajurist som i sin tur kontaktade länsstyrelsen som inte hade annat o göra än att riva beslutet om indragning.Jävla turputte.Men kolla allt på lappen,det kan löna sig.Sen har jag hört att man kan ifrågasätta kalibreringen på lasern o kräva att få se intyg på senaste besiktning av den.Har den gått ut kan man häva beslutet oxå.Men i ditt fall var det ju 58 över,o då är det ju svårt att hävda så stort felslag kanske.

200+ skrev:
Hehe..
Beklagar men jag tycker det var lite komiskt då en kompis till mig blev av med körkortet på 70 väg för ca. 1 år sedan. Han höll exakt 128km/h han med... :)
Som sagt! Beklagar körkortet. För övrigt blev han av med det i 4 mån. och 2000kr i böter... :huvet

//200+

Jo, det var ju lite komiskt... hade han någon varning inom 2 år tillbaka?

Back