Tappat hojjen

stbi00

Ny medlem
Gick med
9 May 2005
Hoj
2000 Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic
Jag tappade just hojen i backen så att fotbromsen böjde sig samt att topp kåpan spracki ett hörn. :mad: :huvet :( Jag fick till det någolunda med fotbromsen men är det dyrt att köpa bara fotbromsen eller måste man köpa hela kittet. Kan man laga toppkåpan eller är det bara att köpa en ny för 1100:-?
Vad tycker ni att man ska göra?

//Stefan

svetsa ihop plasten igen. bromspedaler är inte dyra ifall du hittar beg.

Ring runt och kolla med skrotarna, eller fullaga det själv.

I värsta fall köp nytt.

stbi00 skrev:
Jag tappade just hojen i backen så att fotbromsen böjde sig samt att topp kåpan spracki ett hörn. :mad: :huvet :( Jag fick till det någolunda med fotbromsen men är det dyrt att köpa bara fotbromsen eller måste man köpa hela kittet. Kan man laga toppkåpan eller är det bara att köpa en ny för 1100:-?
Vad tycker ni att man ska göra?

//Stefan
Laga kåpan såklart, med glasfiber eller lämna till nån som kan "svetsa" plasten. Lackfirmor gör väl detta har jag för mig? Dom smälter samman ny plast i sprickan så att det bildas en fog i materialet. Det viktiga är att du stoppar ytterligare sprickbildning i kåpan. Fotbromsen går väl att knacka tebax till ursprungsläge igen eller?
Edit: Glömde skriva att du kan stoppa ytterligare sprickbildning med att borra ett litet hål (1-1,5mm)i änden på sprickan. Då blir den inte längre iallafall..

Last edited:
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...