Tappat bort nycklarna. HJÄLP!!!

Fredchen

Radical Riders
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
r1 05...
Har råkat tappa bort nycklarna till hojen. :huvet ...Kan verkligen inte hitta dem. Hittar inte den där brickan iheller där nyckelnumret står. Det är en honda 900 cbr. Kan man ringa till Honda och beställa nya nycklar om man anger ramnummer och självklart bevisar att hojen är ens egen? Eller man kan åka till vilken autoriserade honda verkstad som helst och fixa det där? Eller man måste ha nyckelnumret?

Fredchen skrev:
Har råkat tappa bort nycklarna till hojen. :huvet ...Kan verkligen inte hitta dem. Hittar inte den där brickan iheller där nyckelnumret står. Det är en honda 900 cbr. Kan man ringa till Honda och beställa nya nycklar om man anger ramnummer och självklart bevisar att hojen är ens egen? Eller man kan åka till vilken autoriserade honda verkstad som helst och fixa det där? Eller man måste ha nyckelnumret?

Det går inte att få ut en ny nyckel om man inte har brickan.
Det är bara att byta tändningslåset...

Om man har imobilizer så måste man byta tändboxen också
tydligen. så var det på min iaf..

Lycka till! :cdevil

Hoztic skrev:
Har du kollat alla ställen där dom kan vara? Jag vände ut och in på hela huset, visade sig att dom satt i sadellåset... :huvet

Har du inga reservnycklar? :va

mmm, där är det väldigt vanligt att min start nyckel sitter :huvet , man börjar nog fasiken bli senil :gnissla

Kolla precis varenda ficka och vrå i kläderna som du hade sist du körde.

Har kollat precis överallt... fan vad störigt! Ska ringa honda nu iallafall och se vad om det finns en liten chans att de kan få fram nycklar

Jag tror att dom har ramlat ner bakom en byrå, en mörk sådan. Ser ut att vara i en hall.

Saida i mig som har talat....

Fixade sig.. kan nog pilla ut låset på cutsen... sen kunde dem göra en ny nyckel därifrån.. :banana ... Nu börjar man må lite bättre :)

Och alla ni som inte redan har en reservnyckel, :hördu SKAFFA EN DEN HÄR VECKAN

Så vi slipper fler sådana här tråkiga trådar :rolleyes:

Blev av med mina enda nycklar på semestern förra året.
Fick lämna t-låset till en firma i Mariefred som gör nycklar efter lås.
Enligt honom kunde det vara lurigt att göra nyckel efter cuts-/tanklåset eftersom det kan sitta färre skivor i dessa lås än i t-låset. Vill inte göra dig orolig, bara så du tänker på det... :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman