tappat bort brickan med ramnumret

Varför behöver besiktningen brickan? Hade brickan på XR:en när jag besiktade den för några år sedan. Besiktningskillen såg inte ramnumret utan drog bort brickan och såg efter lite om och men numret då (omlackad ram). Då vart han nöjd. Lät på han som man inte behövde brickan, men vill gärna veta då det börjar närma sig besiktning snart igen.

Fantastiskt , Fan va bra Jo man kan ju köpa körkort på vissa ställen med

En mc från USA går inte längre att importera då den saknar just denna
ID HANDLING ( typskylt)

Vid vanlig kontrollbesiktning ska inte denna behövas , Men om man får föreläggande om reggbesiktning av någon anledning så måste denna finnas

Om det är mig du syftar på så tyckte jag bara att det vore intressant att se om han hade något firmanamn som var så snälla att hjälpa honom med saken i fråga...:va

Vad har vi med det att bry oss om? Är en firma snälla om de hjälper han ta fram en ny ID-bricka? Informationen som står på ID-brickan står även på andra ställen på hojen. Ramnummer t ex. instansad på mer än en liten bricka på ramen.

Det är inte ens alla cyklar som har en rambricka.

Bättrade på ämnet på tråden. Benämd trådarna med lite tankeverksamhet bakom nästa gång. tack!

Psst.... ramnummret, inte ramnummert
(f-låt, tycker din kommentar var så ironisk... :pannkyss )

Svårt att veta vad som gäller med så olika svar. Har någon en länk eller något bevis på vad som gäller?

Psst.... ramnummret, inte ramnummert
(f-låt, tycker din kommentar var så ironisk... :pannkyss )

Svårt att veta vad som gäller med så olika svar. Har någon en länk eller något bevis på vad som gäller?

Pssst... Ramnumret om vi ska vara petiga och anmärka på andras stavning...:tungan

Vad har vi med det att bry oss om? Är en firma snälla om de hjälper han ta fram en ny ID-bricka? Informationen som står på ID-brickan står även på andra ställen på hojen. Ramnummer t ex. instansad på mer än en liten bricka på ramen.

Det är inte ens alla cyklar som har en rambricka.

Ja med tanke på att några påstår att det ska vara omöjligt att få tag på en ny, och att det är en kille som reggade sig idag och hans första fråga är om man kan få en ny id-bricka till sin hoj...

Min tanke vara således att det inte finns någon mc-firma som skulle fixa detta åt honom....men men, skit samma...

jag her en cbr från -90som är importerad från holland, på den finns det ingen bricka. å så har jag en från -91 som är importerad från england och den har bricka...kan det vara så att dom började med brickor efter 1990 eller har dom inga brickor i holland eller har den helt enkelt försvunnit från hojen?

Ja med tanke på att några påstår att det ska vara omöjligt att få tag på en ny, och att det är en kille som reggade sig idag och hans första fråga är om man kan få en ny id-bricka till sin hoj...

Min tanke vara således att det inte finns någon mc-firma som skulle fixa detta åt honom....men men, skit samma...

Ja men samtidigt erbjöd sig MC-Varuhuset att ordna saken åt han.Alla vet ju vart det ligger, annars kan man ju ringa enoro 118118.

Jag beställde en nr. bricka till en Eu-moped förut på förra jobbet direkt från generalagenten. Inga problem, var dessutom kostnadsfritt.

Klart att ID-brickan går att få tag på. Det är inte den jag tittar på om jag köper en hoj. Kollar på styrkronan/ramkronan, svingen och om det står något på motorblocket. Är ID-brickan borta skulle jag ju självklart undra, men om papper stämmer och inget ser lurigt ut skulle jag aldrig bry mig

Grattis , Det finns tyvär ingen laglig väg att återskaffa en sådan bricka

Om du har tur så går hojen igenom besiktningen utan

Om inte så är du rökt

Inte ens vid krasher där brickan blir skadad ( försäkringsärenden) går den att uppbringa

( har dock hört att sommliga har fått tag på pirattilverkade dito)

Om man kör en aprilia går det att köpa en ny...

Nummer 8 på följande länk

http://www.apriliayorkshire.co.uk/c...4-2006&_pagename=Plate set-decal-op.handbooks

Såhär är det om inte brickan sitter där KAN det bli problem vid regbesiktning.. en vän till mig köpte en krockhoj som han skulle regga in.. inga problem. Sedan kom det en kund några dagar senare som hade köpt en importerad cbr 1000 årsmodel 2004-2005 där någonstans och blivit nekad vid regbesiktningen.. Ska tilläga att det rör sig om Hondor båda Cyklarna, ringde Honda sverige och dom hade aldrig fått frågan om den brickan förut (Inte han jag talade med iaf).. efter mkt forskande så gick det att ordna fram en sådan bricka iaf.. den ÄR tom.. du får stansa eller om det är en klisterlapp skriva på den själv, kommer inte i håg hur historian slutade men tror killen fick igenom hojen. Tilläger att killen hade alla papper och kvitton på hojen så det var inget lurt med den. Kan också tilläga att den personen som kommer ut från mitt jobb med ett tändnigslås eller en id bricka tex,utan leg och papper på hojen finns inte.

Klart att ID-brickan går att få tag på. Det är inte den jag tittar på om jag köper en hoj. Kollar på styrkronan/ramkronan, svingen och om det står något på motorblocket. Är ID-brickan borta skulle jag ju självklart undra, men om papper stämmer och inget ser lurigt ut skulle jag aldrig bry mig

Stämmer helt!

Nackdelen med omlackad ram (typ som på min fighter) är att färgen bygger så mycket så ramnumret syns helt enkelt inte. Jag tog bort dekalen och satte tillbaka den när ramen var färdiglackad.

Nu på senaste cross-hojen jag pulverlackade så maskerade jag ramnumret innan färgskiktet. Sen tog de bort maskineringen innan de la klarlacken. Då blir det bra.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back