Tappar mycket hår, vad göra?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
På senaste tiden har jag tappat mycket hår och jag har inte en aning varför. Slutat med all skit i håret om det hjälper något. Är väldigt ung, 16 år... så något är inte om det ska.

Vad kan det vara?

Äter rätt så ordentligt, däremot stress och dålig sömn stämmer in rätt så bra på mig.

Kan det vara därför?

EDIT: Håller inte på att bli flintis, men när jag liksom rufsar i håret är händerna fulla av hårstrån och när jag duschar också. Däremot är håret fortfarande tjockt och fint som förr.

H4 skrev:
Äter rätt så ordentligt, däremot stress och dålig sömn stämmer in rätt så bra på mig.

Kan det vara därför?

EDIT: Håller inte på att bli flintis, men när jag liksom rufsar i håret är händerna fulla av hårstrån och när jag duschar också. Däremot är håret fortfarande tjockt och fint som förr.
det är nog bara stress och sömnbrist. men lova en sak.. håller du på att bli flint. RAKA huvudet. det finns inget mer tragiskt än en överkamning. :3freak

H4 skrev:

Kan det vara därför?

Man ska la tappa typ 100 om dan eller nått sånt, men annars e stress o kass sömn det som gör det, om du inte har arvsanlag för det, men 16 år borde du inte tappa det för, typ när du e 25-30 ska det la börja krypa uppåt.

Det kan bero på vitamin eller mineralbrist.
Besök en hälsokostaffär, dom kan kanske hjälpa dig.

Ave skrev:
Det kan bero på vitamin eller mineralbrist.
Besök en hälsokostaffär, dom kan kanske hjälpa dig.
Nej för fan inte humbuggläkare. gå till en riktig läkare. annars får du rådet att äta tulpaner och slicka katters pungkulor etc.
gå till doktorn han kan diagnostisera dig genom konventionella metoder.
D.

UrbanTiger skrev:
Kolla med din läkare... du kanske har förhöjd testosteronhalt. Man flintar till sig tidit av det. Sen kan det ju leda till att du får cancer i nötterna. Kul att vara enuck när du fyller 20, typ :gnissla

Pumpa honom full med östrogen då. :tuttar

crashtestdummy skrev:
Nej för fan inte humbuggläkare. gå till en riktig läkare. annars får du rådet att äta tulpaner och slicka katters pungkulor etc.
gå till doktorn han kan diagnostisera dig genom konventionella metoder.
D.
JAAAA, gå till en vanlig läkaresom skriver ut ett helt verkningslöst piller till dig & tar redigt betalt för det också! :gnissla :näsblod

:D

Näringsbrist kanske? Har en bekant som blev helt flintis mellan 18 och 20 när han tränade hårt men inte åt rätt. Ingen i hans släkt är flintis och så fick han det förklarat för sig av läkare.

Hår

Har liknande prblem (är dock 30 och har sambo vilket kan förklara en del). I mitt fall gissar jag att det beror på alla hjälmsporter och framför allt Am. fotboll som jag spelade i 5 års tid. Raka huvudet är det enda som hjälper...

H4 skrev:
På senaste tiden har jag tappat mycket hår och jag har inte en aning varför. Slutat med all skit i håret om det hjälper något. Är väldigt ung, 16 år... så något är inte om det ska.

Vad kan det vara?

Kolla släkten och acceptera.

Vad gäller det tappade håret så är det bara att bortsta upp och slänga, funkar med dammsugare oxå.

Solid snake skrev:
Äter du ordentligt? Stress? Sömn?
Christian von Koenigsegg blev ju hyffsat flint av sitt jobb och d va ju stressfaktor enligt den dokumentär jag såg. :rolleyes:

Min brors polare började också tappa hår vid den åldern.. nu är han 24år och har en helikopterplatta mitt på huvet :) Skriver du ett H där så garanterar jag att de kommer en helikopter :)
Du kanske också ska få en sån när du är 24? haha!

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back