Tappar gnistan på cyl 3-4 zx10r.

Devil41

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2018
Ort
Kungligt
Hoj
zx10r
Hej alla glada!

Behöver tips på vidare felsökning/möjligt fel.
Efter motorbyte på min zx10r-04 så går hojen som en kratta, startade men går inte på alla. Har mätt upp alla utgående och inkommande signaler på ecu,n och det är ok. Som en sista åtgärd så kollade jag ändå gnistan på alla spolar och trean och fyran har gnista i ca 2 sekunder vid start sedan dör dom.
Tycks ha kollat alla kabelanslutningar och det är ok. Börjar ha slut på ideer och tar tacksamt imot hjälp.
Känns surt att köpa begad ecu utan att vara hundra på att den är kass.
Någon med kunskap om detta eller om hur man moddar befintlig kabelstam så en ecu utan imobilizer går att använda.

Uppdaterar lite. gnista verkar vara villkorat av att spridarna jobbar, vilket inte mina gör.
Pumpen går och bygger tryck, men sedan uteblir gnistan. Känns som det är ecu,n som har gett upp.
Någon som vet vad spridarna behöver för villkor för att jobba?
 
Last edited:
Varför böt du motor, och funkade det elektriska, dvs ECUn, före bytet? Gjorde det det så känns det som att något annat spökar. Är alla sensorer och jordningar ok? Har den något limp home mode, där den bara går på 2 burkar?
 
Hittade felet till slut. Skivan till vevaxelns pulsgivare var skev, 0,8 mm så därför tappade jag signalen. Motorn kommer från en hoj som varit omkull.
Lätt att missa det uppenbara i felsökningen ;)
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top