Tappar bromstryck

Tycker KTM´s Brembo-bromsar brukar fungera riktigt bra, jmf tex Honda (gäller endurohojar), har du plockat ur kolvarna gjort rent och smort eller bara sprayat lite WD40 o ryckt fram o tillbaka i oket?

Jag rengjorde hela oket och kolvarna utvändigt, trycket in å ut dom några gånger med wd40 och luftat oljan. hjälpte inte speciellt. började redan efter 10 timmar på hojen som då var helt ny. efter det brukar jag före varje körning gå ner och trycka lite på oket för få handtaget lite stummare, under körning sedan blir det svampigt igen.

Jag rengjorde hela oket och kolvarna utvändigt, trycket in å ut dom några gånger med wd40 och luftat oljan. hjälpte inte speciellt. började redan efter 10 timmar på hojen som då var helt ny. efter det brukar jag före varje körning gå ner och trycka lite på oket för få handtaget lite stummare, under körning sedan blir det svampigt igen.

Om jag kommer ihåg rätt så ska väl kolvarna smörjas med bromsvätska...

Se här:
http://www.sporthoj.com/forum/showt...ande-bromsok&p=5404683&viewfull=1#post5404683
http://www.sporthoj.com/forum/showt...ande-bromsok&p=5404635&viewfull=1#post5404635

Luftat på alla tre ställen... Ny pump och inte samma hjul som jag vurpade med...

Jag har gjort rent, oljat in och motionerat kolvarna i oket (blev bra!).
Provade dessutom att byta bromsskivor, men det gav inget...

Däremot så luftade jag en vända till och nu blev det bättre, men inte helt bra. Kanske får fortsätta att lufta...

Bromsen är stum och fin, men när jag rullat en bit så känns handtaget lite slappare och jag får pumpa ett par gånger för att få tillbaka en bra känsla.

- - - Updated - - -

R1 2007 med ny Brembo 19RCS...

Borde, om det Enbart är efter du rullat en bit, inte bero på luft utan skivorna.
Är det luft borde det enbart bero på tiden efter du släppt greppet, inte vara beroende på om du rullat eller inte.

Aja, lycka till iaf., lufta på och kolla vidare.

Är det en ny pump förresten eller har du handlat beggat?
Kanske inte är tät.......

Håller med ovanstående. Och som någon sa tidigare, kolla så att nitarna kan röra sig.

Med rätt stor sannolikhet är det luft i systemet, och på en MC händer det inte sällan att det blir kvar bubblor i systemet som under natten brukar hitta sin väg upp i burken på styret - förutsatt att styret är vridet så att behållaren är hyfsat plan och högst upp...

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show