Tappar all kraft vid 4000 varv.

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Jag har en Yamaha XS400 seca -82.

Hojen går fint på tomgång och upp till 4000 varv. Därefter tappar den väldigt mycket kraft. Jag har rengjort förgasarna och kollat stifften.

Vad kan de beror på tror ni?

Öppnar kranen som den ska?
Om det är en vakumstyrd kran testa sätt den i PRI läget

Har du kollat vacum membranen så de är täta i förgasaren ?

Har du en svacka vid 4000 rpm och se'n kommer den tillbaka, eller vill den inte varva mer än så?

Testa köra med tanklocket öppet den kan ha slagit igen på avluftningen från tank så mförgasarna får för lite soppa. Och som de redan nämnts kolla att soppakranen flödar normalt med bränlse.
Byt även stift men om inte stiftbyte duger så kan du knacka ihop stiftgapet till 0,4mm. Om de hjälper med ihopknackat stift har du ett fel i tandsystemet.

Testa köra med tanklocket öppet den kan ha slagit igen på avluftningen från tank så mförgasarna får för lite soppa. Och som de redan nämnts kolla att soppakranen flödar normalt med bränlse.
Byt även stift men om inte stiftbyte duger så kan du knacka ihop stiftgapet till 0,4mm. Om de hjälper med ihopknackat stift har du ett fel i tandsystemet.

Tack för alla tips! Ska prova och återkommer ! ?

Troligen var det tändspolarna som jävlades. Har bytt dom och nu verkar det funka.
Nya stift fick den med.

I morgon blir de besiktning.

Besiktigad och klar. Hojen kosta mig 1000kr i inköp. Delar o grejor för cirka 700kr och besiktning på det.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg