tappade tanten

Jag råkade slinta på kopplingen med för många årsen och "tanten" hade sina fötter i höjd med min hjälm innan jag på nått sätt fick tag på ett av hennes ben och lyckades pressa ner ena benet så hon kom upp på hojjen igen, jag skrattar så jag gråter än idag när jag tänker på det hahahahaha =)

En av mina första mc upplevelser handlar om exakt samma grej!

Jag står vid lokala macken då två gsxr1100 rullar upp till rödljuset varav en har en dam bakpå! Jag fortsätter titta(läs dreggla) tills dom får grönt och då drar han utan skjuts som vanligt och polaren hänger på...följden blir att hojen går upp på slangen samt tjejen som är helt oföberedd på accet/vinkeln gör en sprattelgubbe med alla fyra men lyckas på något sätt hålla sig kvar!

Skrattade så att jag grät den gången!

P.s Hoppas tjejen din kryar på sig!

Trafikförsäkringen innehåller ett personskadeskydd som borde kunna ge ersättning. Kolla med ditt försäkringsbolag. Förare och passagerare har lagstadgat försäkringsskydd oavsett hur skadan uppkom.

Fråga Robertzon är på Sh han tappade sin tant för någon månad sen märkte det efter någon km :D :D

nej hon slog sig inte så mycket

Trafiken täcker utrustning, förlorad arbetsinkomst, sveda och värk osv.
Hemförsäkringen går in om det inte blir personskador.

Har sett det hända utanför Riche i Sthlm. En snubbe på ett Ducati Monster..startade och bruden slog nästan volt...Det händer nog fan oftare än man tror !

Tycker du borde pröjsa henne för sveda å värk för du e så jävla puckad å sumpar henne:fakta

ville bara tacka för ditt fantastiskt givande och intellektuellt formulerade svar!:arsele

Jag råkade slinta på kopplingen med för många årsen och "tanten" hade sina fötter i höjd med min hjälm innan jag på nått sätt fick tag på ett av hennes ben och lyckades pressa ner ena benet så hon kom upp på hojjen igen, jag skrattar så jag gråter än idag när jag tänker på det hahahahaha =)

Kul att kunna återuppliva glada minnen!
Humor är viktigt!

Han är inte den första som tänker på det sättet tyvärr..:5sure[/QUOTE

Här klev nog den femenistiska ådran in och tog bort tanke förmågan på ett icke så givande sätt!
Enda anledningen till att jag försöker trolla till det på ett bra sätt är att tanten ska få ersättning för det som har hänt :tummenupp

Last edited:
Som dom skrev, din trafikförsäkring täcker även passagerare och det påverkar ingen premie på din försäkring, borde det inte göra iallafall.

freddan69 skrev:
Enda anledningen till att jag försöker trolla till det på ett bra sätt är att tanten ska få ersättning för det som har hänt :tummenupp
Varför ens fundera om premien då? Anmäl skadan till ditt försäkringsbolag på studs, för anmäler du till ett annat kommer de iallafall fråga om inte motorcykeln hade trafikförsäkring, och undra varför du inte använde den.

Feminism har inget med saken att göra, vart du nu fick det ifrån. Du är dock inte den förste som försöker förhala det eller hitta en annan försäkring för att du är mer rädd om premien (som inte höjs) på din motorcykel än människan du skjutsar. (eller du får det att framstå så iallafall.)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park