Tappade stödet

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Hoj
...
KåTeEm Sex60

Mmm....just det....efter en tur till och halvägs hem från jobbet (ca 7 mil) trodde jag att motorn började knacka så jag stannade till för att kolla efter....! jo jo...det var stödet som låg där och hängde och slängde i dödarsladden....kul... :gnissla

Fixade det med lite snöre och spännband......drog i två nya bult me rejält me locktite när jag kom hem....!!!

Så till min fråga...; Finns det andra bultar muttrar som man ska hålla ett extra öga på....!!! "Och inga spydigheter om att jag har en skruv lös för det vet jag redan"

Egna erfarenheter tack!

Jag har inte haft nån skruv (ännu i alla fall.....) som har gängat upp sig.
Eller jo förresten, skruven som sitter i tanken och håller fast sadeln fick jag
dra till. Annars har jag faktiskt inte haft nån som jag behövt efterdra (för
nojig som man är kolldrar man då och då).

Men ett tips, du kan ta bort den där brytaren som sitter på stödet. Då kan
du dessutom ha hojen igång fast den står på stödet. Kom bara ihåg att fälla
upp det innan du åker..... :tungan

På husa får man kolla efter alla skruvar, speciellt på bakramen har det haft lust att vibrera loss. Men det är ju husa det ;)

Ungefär alla skruvar, skulle jag vilja påstå... Inga undantag. Locktite och rätt moment är det enda som hjälper (och så najning förstås, av ok och andra vitala delar).

Lunkan skrev:
började knacka så jag stannade till för att kolla efter....! jo jo...det var stödet som låg där och hängde och slängde i dödarsladden....kul... :gnissla
!

Har du stödet sitter på styret? :confused: :va

OlleR skrev:
På husa får man kolla efter alla skruvar, speciellt på bakramen har det haft lust att vibrera loss. Men det är ju husa det ;)
Husan är som en elmotor i gången jämfört med vilken LC4 som helst.Balansaxel eller ej :fakta

SM 570 RR skrev:
Har du stödet sitter på styret? :confused: :va

:hihi Japps....tyckte det verkade smidigare med stödet på styret :fatta!

Vettifaen om det heter dödarslad....det sitter iaf en mojäng där m. tillhörande sladd som gör att cykeln tvärdör när man fäller stödet...!

Ja ja.....måste iaf tacka för allt stöd :tungan

En gång hade jag tappat skruven som håller fast den nedåtgående ramstången eller vad fan det heter som går från ramen under sadeln snett ner/framåt till bakom fotpinnarna. Den som man fäster skjutspinnarna med på 640, den nedre.

Tur att jag märkte det annars hade nog sadelramen kunnat bli sned. Beroende på hur mycket du kör skulle nog jag rekommendera att dra lite skruv typ 1 gång varje vecka iallafall. Det gjorde jag, körde några mil varje dag med min.

Basse skrev:
En gång hade jag tappat skruven som håller fast den nedåtgående ramstången eller vad fan det heter som går från ramen under sadeln snett ner/framåt till bakom fotpinnarna. Den som man fäster skjutspinnarna med på 640, den nedre.

Tur att jag märkte det annars hade nog sadelramen kunnat bli sned. Beroende på hur mycket du kör skulle nog jag rekommendera att dra lite skruv typ 1 gång varje vecka iallafall. Det gjorde jag, körde några mil varje dag med min.

Creepy. EXAKT det upptäckte jag idag på min... Hittade ingen bra skruv hemma så det fick bli provosoriskt. Känns ju som att man skulle behöva beställa en komplett uppsättnings skruv extra? Får göra en sökning på det där me loctite...

Visst ja, det sitter ju en sån där konstig sak på stödet så att man inte kan åka när stödet är nerfällt.
Och det brukar man ju ofta göra.. :rolleyes: Vettefan om ens på fyllan :hihi

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...