Tappade nya mobilen i kväll! (går det spåra?)

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
La mobilen (en w800 sony ericsson) under cutsen men när jag kom hem nu så var den borta. Mobilen går ju köpa ny men inte alla nummer.

Går det spåra simkort eller har jag tittat för mycket på tv?

Åkte kanske drygt 5mil mellan gångerna jag tittade om den var kvar, lite segt att gå och kolla diket :huvet

Är så jävla less på att sånt ska hända :död

Mr Helmut skrev:
2293964 La mobilen (en w800 sony ericsson) under cutsen men när jag kom hem nu så var den borta. Mobilen går ju köpa ny men inte alla nummer.

Åkte kanske drygt 5mil mellan gångerna jag tittade om den var kvar, lite segt att gå och kolla diket :huvet

har du tur så har du abbonemang så du kan få en specad räkning så har du dom flesta numrena där ju bara sitta å ringa alla ju så ser du vart dom går ;)

är det dumt att ha mobilen i fickan kanske? ;)

blizzer skrev:
2293971 har du tur så har du abbonemang så du kan få en specad räkning så har du dom flesta numrena där ju bara sitta å ringa alla ju så ser du vart dom går ;)

är det dumt att ha mobilen i fickan kanske? ;)

vilken ficka?

Nej kontantkort

Mr Helmut skrev:
2293964 La mobilen (en w800 sony ericsson) under cutsen men när jag kom hem nu så var den borta. Mobilen går ju köpa ny men inte alla nummer.

Kanske inte helt enkelt att spåra den bara för att du sumpat den, men visst går det...

"Idag kan Polisen med mobiloperatörens hjälp och skälig misstanke om brott, logga och pejla din mobil, vare sig du pratar i den eller inte (räcker att den är påslagen o har kontakt med nätet), så kan dom inringa vilken adress du befinner dig på, vid vilka datum, klockslag osv. "

Bärgren skrev:
2293977 Kan också lägga ut en annons på blocket :tummenupp

på vad? :näsblod

Hornet_600 skrev:
2293983 Kanske inte helt enkelt att spåra den bara för att du sumpat den, men visst går det...

"Idag kan Polisen med mobiloperatörens hjälp och skälig misstanke om brott, logga och pejla din mobil, vare sig du pratar i den eller inte (räcker att den är påslagen o har kontakt med nätet), så kan dom inringa vilken adress du befinner dig på, vid vilka datum, klockslag osv. "

testat ringa och det går inte fram signaler :huvet

Har ca 500 nummer i skiten funderar nästan att ta en tur i diket :huvet

Hornet_600 skrev:
2293983 Kanske inte helt enkelt att spåra den bara för att du sumpat den, men visst går det...

det är därför man inte ska ha med sig sin mobil vid olagligheter.. länge leve walkie talkien

Mr Helmut skrev:
2293985 på vad? :näsblod

Jag synkar min lur med outlook, så där har jag alla kontakter sparat. :)

Kanske du borde göra också... i framtiden. :pannkyss

Mr Helmut skrev:
2293985 på vad? :näsblod

Att du tappat mobilen. Har du inte kollat i Blocket-Tråden?

Fan va surt.. Hur la du den då? Själv brukar jag tejpa fast den med maskeringstejp. Även plånboken..
Eftersom min vibrerar rätt så mycket så tejpar jag på lite extra. Kanske en tanke för framtiden?

Rash skrev:
2294161 Fan va surt.. Hur la du den då? Själv brukar jag tejpa fast den med maskeringstejp. Även plånboken..
Eftersom min vibrerar rätt så mycket så tejpar jag på lite extra. Kanske en tanke för framtiden?

Eller så gör man 2 hål i plasten och köper sej en mobilficka och sätter fast med buntband ?? Funkar på min ivf!
Samma sak kan man göra med nycklar och plånbok!!

Rash skrev:
2294161 Fan va surt.. Hur la du den då? Själv brukar jag tejpa fast den med maskeringstejp. Även plånboken..

hade fullt under cutsen så den fick ligga tryckte mellan cutsen och verktysettet (har funkat dom senaste 1000milen) men nu ville det sig visst inte :3freak

KGK skrev:
2294219 batteriet flög ur när den landa, ryms i stöveln?

det var lång sträcka att leta på :näsblod

regnat i natt också :näsblod

Vill nog säga att den e helt borta...
Men till nästa gång så e de smart att synka mobilen med datorn, så slipper du tappa nr!

Mr Helmut skrev:
2294331 hade fullt under cutsen så den fick ligga tryckte mellan cutsen och verktysettet (har funkat dom senaste 1000milen) men nu ville det sig visst inte :3freak

regnat i natt också :näsblod

Det är inte så att du glömde sätta den under cutsen och att den ligger någon annanstans och skräpar, kanske skulle gå fram signaler då iofs....

att det regnat har inte så stor betydelse så länge man inte slår på den innan den torkat, batteriet är nog ur ifall den flög, kanske inte mycket kvar av den, studsa i 100 km/h pallar den kanske inte :näsblod

På vissa modeller kan det ju vara ett mellanrum så att den kan ha skakats ner och ligger under förarsadeln på något jäkla vänster ? Kan vara värt att kolla iaf. :näsblod

Mr Helmut skrev:

:D Nu mår jag genast bättre, va lite bitter innan eftersom det regnar utanför. Tackar!

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra