Var ute och körde en lång runda igår. Började frysa och började bege mig hemåt. Ett glas vin därhemma skulle smaka såååååååå gott och värma min frusna och förkylda kropp. Körde av motorvägen och hamnade på en annan motorväg. Tyckte att hojen lät lite konstigt, men tänkte att det var bron jag körde under som förvrängde ljudet. Hmmm... hojen lät fortfarande som en HD. Inte bra. Bestämde mig för att stanna och kolla. Ojdå, vart var min ljuddämpare...
Svor ve och förbannelse. Fick ut och ta en lång promenad och leta. Tack o lov hade ingen kört över den. Tillbaka till hojen. Nästa problem: Var stoppar man en ljuddämpare om man inte har ryggsäck med sig??? Ringde maken, men han hade druckit öl, den grisen, så han kunde inte köra. Fick bli McGyvervarianten eftersom inga bilister eller MC-förare stannade för att hjälpa en stackart hjälplös kvinna utan verktyg.
Hittade en packning och en bit gummi i väggrenen. Lyckades få fast ljuddämparen hjälpligt och kunde ta mig hem efter en timmes meck och fula ord. Jag var MYCKET tacksam över att det var skymning, så att ingen såg min underliga placering av ljuddämparen... 

Lite fel vinkel på dämparen men annars är det ju snyggare med högt laggda pipes tycker jag