Tappade ljuddämparen på motorvägen

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Var ute och körde en lång runda igår. Började frysa och började bege mig hemåt. Ett glas vin därhemma skulle smaka såååååååå gott och värma min frusna och förkylda kropp. Körde av motorvägen och hamnade på en annan motorväg. Tyckte att hojen lät lite konstigt, men tänkte att det var bron jag körde under som förvrängde ljudet. Hmmm... hojen lät fortfarande som en HD. Inte bra. Bestämde mig för att stanna och kolla. Ojdå, vart var min ljuddämpare... :confused: Svor ve och förbannelse. Fick ut och ta en lång promenad och leta. Tack o lov hade ingen kört över den. Tillbaka till hojen. Nästa problem: Var stoppar man en ljuddämpare om man inte har ryggsäck med sig??? Ringde maken, men han hade druckit öl, den grisen, så han kunde inte köra. Fick bli McGyvervarianten eftersom inga bilister eller MC-förare stannade för att hjälpa en stackart hjälplös kvinna utan verktyg. :rolleyes: Hittade en packning och en bit gummi i väggrenen. Lyckades få fast ljuddämparen hjälpligt och kunde ta mig hem efter en timmes meck och fula ord. Jag var MYCKET tacksam över att det var skymning, så att ingen såg min underliga placering av ljuddämparen... :hihi

Bifogat

• ljuddampare.jpg
    ljuddampare.jpg
    133.8 KB · Visningar: 613
Hahaha skönt att du kan garva åt det nu! skön story att ta med sig till jobbet nu! ;)

Synd på ljuddämparen som lär ha blivit repig, tur att ingen körde på den bara.

Det är därför man alltid har en rulle eltejp i cutsen :tummenupp

Synd på dämparen, och de stackarde du ev körde förbi. Det var många som höll för öronen när jag passerade med SZR:en, och då hade jag ändå dämpare.

Lite skoj var det :hihi (fast man skall inte skratta åt andras olycka)

Tur att den inte blev påkörd eller träffade en bil eller något.

ALLTID en rulle silvertejp i cutsen. :tummenupp

Fy va trist, men tur att du hittade den igen iaf.
lite repor kan man ju leva med :tummenupp

Har ju läst om folk som både tappat kutsen, sadel, styrvikter, knäpuckar (bl.a jag) mm. mm. :hihi

Hahaha :pannkyss Lite fel vinkel på dämparen men annars är det ju snyggare med högt laggda pipes tycker jag :tungan

Dez skrev:
Det är därför man alltid har en rulle eltejp i cutsen :tummenupp

Synd på dämparen, och de stackarde du ev körde förbi. Det var många som höll för öronen när jag passerade med SZR:en, och då hade jag ändå dämpare.

Med tanke på allt som lossnar eller skakar loss på min hoj, ska här införskaffas verktyg, eltejp, & spännband som alltid ska ligga under sadeln... :fakta

exiteme skrev:
Med tanke på allt som lossnar eller skakar loss på min hoj, ska här införskaffas verktyg, eltejp, & spännband som alltid ska ligga under sadeln... :fakta

Eller så locktitar du alla skruvar och muttrar :-)

El Garto skrev:
Eller så byter du mekaniker.
Eller nuvarande mekaniker kanske ska dricka mindre öl när han är i garaget :hihi

Stååånka, det spelar ingen roll hur hårt man drar det.. de lossnar förr eller senare :D

Jag tappade fotpinnen i sommras på väg till Anderstorp, vart ochså MacGyver lagning. Tur att man bara hade ett par mil kvar, silvertejp it was :D

Ska väl tillägga att även de var på en SZR :)

Nyheter
Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!