Tappade laptopen i golvet, skärmen död....

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
3 veckor fick jag ha nya burken innan jag snubblade på nätsladden mitt i natten......:mad::mad:

Datorn funkar tack & lov, kör mot en stationär skärm.
Skärmen är ej svart, men bilden är skev, "splittrad"
Är det skärmen som går sönder på dessa, eller kan bildskärmskortet gå?

Värt att laga en burk som kostade 6 lax? (Acer Travelmate, Core i3)

Skruva isär och kolla vad skärmen heter, brukar finnas nya billigt på ebay.co.uk.

Ja, eller sälj till mig för en hundring naturligtvis.

Last edited:
allrisk hemförsäkring. Självrisk 1000-2000:-

Hata Acer förövrigt!

Är bilden på din lösa skärm bra så BORDE det bara vara lcd som gett upp.
Är bilden konstig på din lösa skärm så är det både och eller "grafikkortet"

Väldigt många har tyvärr integrerat kort.

Last edited:
Nja, jag gillar burken, acer har skärpt till sig, vad dum jag är, klart kortet är ok om bilden funkart på andra skärmen....
Får kolla med försäkringen....

Datorn blir nog inlöst av försäkringsbolaget. Jag tror inte det finns någon ekonomi i att byta skärm på en dator för 6000 kr.

Vad är det för modell? Typ och storlek på skärm?

Ny skärm går väl på runt 1000-lappen beroende på typ.
Arbete om du lämnar in kanske 700:-

Kan vara så att det ligger en passande beg skärm i någon av våra högar med skrot, då blir det billigt.

Mkt möjligt att Acer snäppt upp sig. MSI, Asus eller Mac känns som säkrare kort imo.

HP verkar ha växande problem. Dem säljer ju rätt mkt också och det kan säkert vara modellspecefika problem men jag drar mig...

Acer, Fujitsu, HP, Packard Bell tar jag bara med skyddshandskar och tång i.

(Gäller ju inte alla undermodeller och exemplar)

Nja, jag gillar burken, acer har skärpt till sig, vad dum jag är, klart kortet är ok om bilden funkart på andra skärmen....
Får kolla med försäkringen....

Mkt möjligt att Acer snäppt upp sig. MSI, Asus eller Mac känns som säkrare kort imo.

HP verkar ha växande problem. Dem säljer ju rätt mkt också och det kan säkert vara modellspecefika problem men jag drar mig...

Acer, Fujitsu, HP, Packard Bell tar jag bara med skyddshandskar och tång i.

(Gäller ju inte alla undermodeller och exemplar)

Lenovo!

När frugan demolerade sin skärm (en billigare Acer EMachine, nypris under 5000) så beställde jag reservskärm på http://www.laptopscreenonline.com.

Gick på 51.49 pund + 19.99 i frakt = 71.48 pund, pundet står just nu i 10.71 ger 765 spänn. Valde den långsamma frakten som kunde ta upp till tre veckor men det kom ändå på under en vecka. Hittade något billigare i usa, men där riskerar man att åka på tull och moms och då hade det istället blivit rejält dyrare.

Inga svårigheter att montera själv med den instruktionsvideo som fanns på deras hemsida trots att den var för ett annat datormärke, verkar vara extremt standardiserat. Krävde dock väldigt liten stjärnskruvmejslar vilket jag dock hade hemma.

Du menar på fullaste allvar att en Mac hade klarat fritt fall på en meter i ett stenhårt golv utan skador?

Du kanske vet men det som personen ville ha sagt var att nätsladde på mac sitter med magnet och hoppar lös lätt för att undvika att man drar med laptopen eller skapar glapp och skit i kontakter eller sladd.

Bra feature jag gärna sett fler haka på. Framförallt när jag ser min sambo hantera sladden till sina laptops.

Jag antar att du tycker dem är bra?
De är säkert jättestabila arbetshästar men jag har upplevt dem lite sega.
Dock begränsad erfarenhet av dem.

Last edited:
Du menar på fullaste allvar att en Mac hade klarat fritt fall på en meter i ett stenhårt golv utan skador?

Skärmen på min MacBook Pro klarade inte ett fall från sitsen på soffan. Föll i en rätt otacksam vinkel. Skärmbyte och inlösen blev resultatet. Alltså inte värt att laga den. Ett gränsfall. Jag valde att lägga till pengar och köpa en ny dator istället.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back