Ravetrancer skrev:
jag haer dubbla lås på min o det har aldrig lossnat.....kört så ca 500mil....massa bakhjul o bana.....
en uppdatering följer här:
Bytte till ny kedja denna säsomgen, samma modell som förra året. 1 kedjelås satte vi på med högsta försiktighet. Susade ner till falkenberg för ett tag sen med skjuts. Vi skulle kolla på streetrace.....
susade sedan hem i sedvanliga 180-200kmh på motorvägen med skjuts. Skyddskläder hade vi förutom skinnställ Körde lite bakhjul under den kvällen med o utan skjuts.
Dagen efetr åker jag till sjön för att bada, det är 30väg o jag kör lugnt som fan. Ca 2-3km bort, allting lugnt. Halvvägs hem på 30 vägen så tycker jag att min kedja låter mycket, stannar o kollar..
Ve o fasa

vart i helvete e låset.......

och vart i helvete är länkbrickan???????
Låset var 2mm från att glida av ........shit asså. Fci tag på ståltråd av en snubbe o ståltråda skiten o rullade ner för backen hem sakta som fan. När jag tog av skiten hemma så var hela länken böjd utåt oxo, så jag hade nog kört bakhjul utan lås o brickan oxo........
Efter det var det raketfart till verkstan för nitning.
Tänkte på vad som hade kunnat hända på motorvägen i 200kmh med skjuts utan skinnställ.....fy fan asså. Hade nog inte hjälpt med skinnställ om man hade åkt av vägen , men ändå.
Så ni som kör med lås, stick iväg o nita skiten NU!!!
Chrille is right........