Tappade hyrd hoj i Thailand

Det är till största delen folket, som gör att man vill tillbaka... Inte bara stränderna... Härligare folk får man leta efter... :)

Du skojar?

Om folk är trevliga så är det för dom vill ha dina pengar. Har du inte förstått det?

Jag åker aldrig tillbaka till Thailand. Man får aldrig vara ifred.

Du skojar?

Om folk är trevliga så är det för dom vill ha dina pengar. Har du inte förstått det?

Jag åker aldrig tillbaka till Thailand. Man får aldrig vara ifred.

Thailand rockar så länge man håller sig borta från turistorterna där dom faktiskt lever på dina pengar, att dom sen slickar din röv för att få ta del av dina surt förvärvade charterpengar är väl inte så konstigt, go figure :krama

Åk ut på landet så har dom respekt för dig och låter dig vara ifred, det är även där riktiga Thailand finns.
Jag hatar att bli "störd" av alla dessa försäljare och annat pack på turistorterna så jag har hållit mig runt Nakhon Ratchasima sedan jag började fara ner dit för 17 år sen.

Låter som en bra uthyrningsfirma som inte försöker lura skjortan av sina kunder. Tyvärr har jag fått uppfattningen att det är väldigt vanligt i Thailand att de försöker sig på sådant. Finns gott om oseriösa uthyrare som i efterhand anklagar turisterna för att ha förstört det ena och det andra och kräver dem på pengar. Sök på jetski och någon av de populära turistorterna så kommer ni att få träffar på folk som råkat illa ut och blivit misshandlade när de vägrat att betala för skador de inte förorsakat.

http://www.pattayadailynews.com/en/2010/02/20/british-national-bashed-by-pattaya-jetski-operators/

Ja jetski-scams är vanliga på turistorter. Polisen får sin del av kakan och turistpolisen är tillsagd att inte blanda sig i så det är många som har fått slanta upp ordentligt med pengar. Hoj är i alla fall säkrare att hyra genom att man kan se om det finns gamla skador och visa att man fotograferar dessa.

[YOUTUBE-ID]zsPuoaktoAw[/YOUTUBE-ID]

Ja jetski-scams är vanliga på turistorter. Polisen får sin del av kakan och turistpolisen är tillsagd att inte blanda sig i så det är många som har fått slanta upp ordentligt med pengar. Hoj är i alla fall säkrare att hyra genom att man kan se om det finns gamla skador och visa att man fotograferar dessa.

[YOUTUBE-ID]zsPuoaktoAw[/YOUTUBE-ID]

å där försvann de lilla intresset man hade för Thailand...

å där försvann de lilla intresset man hade för Thailand...

Mmmjoo, för thailand består bara av jetskiuthyrare då :va Själv har jag sett countryside of Thailand och det var en imponerande upplevelse. Till och med såpass att jag gärna skulle flytta dit om jag inte haft ett liv här hemma...:krama

Mmmjoo, för thailand består bara av jetskiuthyrare då :va Själv har jag sett countryside of Thailand och det var en imponerande upplevelse. Till och med såpass att jag gärna skulle flytta dit om jag inte haft ett liv här hemma...:krama

ja om man tänker dit näsan räcker... om snuten är så pass kompis med buset så hittar de nog på annat också än att bara scam:a jetski marknaden..

Denna hoj som en kille från Singapore har hyrt för ett litet tag sedan på samma plats ser väldigt bekant ut :D De sket helt enkelt i att fixa tanken :) DenThailändska standardfrasen Mai Pen Rai (it's all right, never mind och liknande) löser det mesta.

Bifogat

• SDC10487.jpg
    SDC10487.jpg
    205.4 KB · Visningar: 141
Last edited:
ja om man tänker dit näsan räcker... om snuten är så pass kompis med buset så hittar de nog på annat också än att bara scam:a jetski marknaden..

Sant, bættre och hålla sej i Sverige så kan inget hænda..:tummenupp
Ja, frasen Mai pen ray løser det mesta och uttalas maj pen lai....:banana

Nu har jag inte blivit blåst i Thailand dock hyrde jag en er6a en kväll som jag hade tänkt ta en heldag på nästkommande dag. Hyrde den ganska sent på kvällen så åkte bara hem och parkerade den och gick in o la mig. På morgonen hade någon snott slip-onen ... vara bara pynta upp nästan 5000sek för en ny=/.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park