Tappad R6:a skogis stulen

mcpolare

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Polkarette
R6:an som råkade åka in i några hojar vid skogis i höstas
har blivit stulen i början av Maj 06 (060509), trots att ägaren hade
ändrat från Trafik till Halv en vecka tidigare (060501).
Snacka om otur............

Snälla, hjälp denna kille från Norsborg att hitta sin hoj.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1549878&postcount=48

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=90844&page=3&pp=20&highlight=skogis

javascript:CallPopWin('Vehicle.aspx?Regnr=RCD844')

https://www.larmtjanst.se/templates/xform____146.aspx
edit: Ort

Last edited:
Rackarns vilket oflyt att först smälla och sen knappt hinna ställa på den och bli av med den... :hihi

Hoppas att den blir hittad så killen blir glad igen :tummenupp

Helt klart borde all info i forumet postas till försäkringsbolagen och polisen så att alla kan vara med och hjälpa till att leta, då är ju chansen att hitta hojen större...

Last edited:
Låt mig se om jag fattat dig rätt:
Killen stuntar in sin hoj i ett gäng andra hojar, skadar sig lindrigt. Hojen är förmodligen inte alls vacker.

Nu har han OTUREN att precis ha ändrat från trafik (som inte ger ersättning vid stöld) till halvförsäkring och helt plötsligt är hojen borta ?

Grubbla, grubbla..................

Froven skrev:
2292637 Låt mig se om jag fattat dig rätt:
Killen stuntar in sin hoj i ett gäng andra hojar, skadar sig lindrigt. Hojen är förmodligen inte alls vacker.

Nu har han OTUREN att precis ha ändrat från trafik (som inte ger ersättning vid stöld) till halvförsäkring och helt plötsligt är hojen borta ?

samma tanke här.....

Men å andra sidan om man planerar att "stjäla" hojen av sig själv borde man ju nästan gå på hel försäkrat med självrisk eliminering o.sv? =)

Froven skrev:
2292637 Låt mig se om jag fattat dig rätt:

Jag skrattade och tänkte inte orka svara får det låter otroligt :)

Jag säger det rakt ut... Låter som ett KLOCKRENT bedrägeri..

Varför skulle boven sno en KRASHAD HOJ med RASAD MOTOR när det kryllar av fina.. Jag antar att de tjänar på att sälja delarna eller att använda dem själv.. Så nä..

Det är knappast fråga om en stöld.. Dessutom så har det beställts en SPRILLANS R1:a innan den stals också. Så praktiskt.

Dvs vi har delvis den här killen att att tacka för våra premier.. Bara för at han inte eg. har råd att ha hoj, inte kan köra den och dessutom inte vara rakryggad nog att stå sitt kast när han gjort bort sig...

Fy fan...

<micke> skrev:
2292647 Men å andra sidan om man planerar att "stjäla" hojen av sig själv borde man ju nästan gå på hel försäkrat med självrisk eliminering o.sv? =)

Nej.. Det är för uppenbart.. FB skulle inte gå på det..

Last edited:
Biturbo skrev:
2292669 Jag säger det rakt ut... Låter som ett KLOCKRENT bedrägeri..

Varför skulle boven sno en KRASHAD HOJ med RASAD MOTOR när det kryllar av fina.. Jag antar att de tjänar på att sälja delarna eller att använda dem själv.. Så nä..

Det är knappast fråga om en stöld.. Dessutom så har det beställts en SPRILLANS R1:a innan den stals också. Så praktiskt.

Dvs vi har delvis den här killen att att tacka för våra premier.. Bara för at han inte eg. har råd att ha hoj, inte kan köra den och dessutom inte vara rakryggad nog att stå sitt kast när han gjort bort sig...

Fy fan...

Nej.. Det är för uppenbart.. FB skulle inte gå på det..

hahaha, ja får ju en o tänka till iaf :)

Biturbo skrev:
2292669 Jag säger det rakt ut... Låter som ett KLOCKRENT bedrägeri..

Fy fan...
QUOTE]

Kan bara hålla med, riktigt skrattretande om detta skulle gå omärkt förbi hans f-bolag...eller så sitter det en tjuv med en rasad r6:a nånstans och undrar vad som gick fel

Låter som ett klockrent bedrägeriförsök. :brinnerup
Alla vi som åker sporthoj går säkert ner på sina bara knäskålar och tackar en sån kille för att han ser till att behålla försäkringspremierna på en fortsatt hög nivå. :huvet

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT