Tappad/Norpad regskylt

• Thread starter Thread starter tjille
  • Start date Start date

tjille

Guest
Regplåten fick för sig att lämna min ägo idag någonstans i Göteborgs stad... Antagligen satt den lite löst efter att ha stött ihop med något, men vet ej.

Tänkte dra iväg på en tripp över helgen och det tar ett par dagar innan man får en ny skylt. Går det på något sätt att åka utan plåt och komma undan farbror blå som är så kåt med bötblocket?

Då tänkte jag på att man har med sig regbevis, bevis på skatt etc ? Kommer bli lite tight imorgon så ska försöka nå VV så snarast det går på jobbet. Någon som varit i samma sits?

Tänkte dra iväg en polisanmälning utifall (Kan hända att den blivit snodd, men tvivlar på det) så man har lite grund om de börjar gnälla.

Tack på förhand

en kille som jag känner sågade ut en lagom plyfa-skiva och tuschade dit reg-nr...
Detta funkar bara om du beställt en ny skylt för de kan kolla det direkt!

en kille som jag känner sågade ut en lagom plyfa-skiva och tuschade dit reg-nr...
Detta funkar bara om du beställt en ny skylt för de kan kolla det direkt!

Då blir det att leta upp regbeviset och dra en beställning på det. Vet du om han hamnade i dispyt med polisen om det?

min flög av för en månad sen och det har gått bra ändå. bara att se riktigt förbannad ut mot poliserna så backar de undan.

om du möter snutar som är hårdare än vad du är går det på 1500 spänn enligt en polare som blev stoppad för "felaktig placering" och det va samma nota som "avsaknad nummerplåt"
Vad som är värre (för oss med cash) är att (enligt samma polisman som bötlade polaren) rapporten skickas numera in till länsstyrelsen och åker du dit för flera anmärkningar kan de besluta att ta kortet. nån får gärna dementera det jag skrev, men det va vad snutten sa. (min pappa säger att man inte ska lita på poliser)

Last edited:
Jag tror det går att knalla in på polisstationen och be om en tillfällig skylt i samband med anmälan. Inte säker dock.

Last edited:
man får en gul fin skylt som dom skriver fina bokstäver med tusch på....(ialla fall fick jag de)

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back