Tappad ER-6n, vad göra..?

Tack igen för svar. Vilken verkstad rekommenderar ni in Stockholmstrakten? Är det AVA MC som gäller?

Ska undersöka detta.

Det beror på vilka verkstäder ditt försäkringsbolag sammarbetar med, så ring dom först och kolla.
Vad det gäller AVA så råder det delade meningar. Jag har ingen personlig erfarenhet av dom, men har kompisar som grejat. Schysta, men kanske inte dom snabbaste (eller billigaste, men det är ju Försäkringsbolagets problem nu)

Tack igen för svar. Vilken verkstad rekommenderar ni in Stockholmstrakten? Är det AVA MC som gäller?

Tobbe på svenska motorcykelaktiebolaget i Järfälla är asbra. Snabb o fixar det kungligt.jag har alltid servat min där o reparerat efter stöld. Vid det besöket var det väntetid på en grej men jag kunde hämta ut hojen ändå o sen komma tillbaka när grejen kom in så fixade han den medan jag väntade. Kommer aldrig serva en kawa nån annanstans.

Han verkar avslutat sin hemsida men finns på fb o är auktoriserad för kawa o har jobbat med det i mååånga år.https://m.facebook.com/profile.php?...venska-Motorcykelaktiebolaget/166973240084373

Jag tycker det är tvärs om, enligt många köpare ska en beg hoj kosta som en 10 år äldre hoj i dåligt skick, men vara pimpad och i bättre skick än en ny :huvet

I fantasin önskar nog många att så är fallet. Men det är inte särskilt realistiskt beroende på modell och märke vi talar om. Innerst inne förstår nog köparna att så är fallet. Det är gott om pratkvarnar och däcksparkare där ute. Det är det stora problemet.

Vänta nu!
Är det inte som med bilförsäkringar gällande intjänad bonus. Antal skadefria år kommer reduceras om du själv orsakat skada som försäkringen ska täcka. I de fall du har en bonus baserad på antal skadefria år kommer den sannolikt påverkas om ersättningsbeloppet är mer än ringa.

Bonusen kommer således påverka samtliga trafikförsäkrade enheter du har. Bilar, mc osv...
Är vad jag tror.

Det där TROR Jag är fel om man inte har alla fordon i samma bolag kanske.

Jag kan välja verkstad helt fritt.

Håller med Halle7, Tobbe på Svenska Motorcykelaktiebolaget i Järfälla (är INTE samma som MC-Bolaget!) när det gäller service & reparationer på Kawa i Sthlm!
Han fick repa min hoj i det närmaste totalt 2ggr inom 8mil!
Hojen var f-n snyggare efteråt än när jag köpte den ny!
Hemsidor o.dyl. är dock inte hans starkaste sida så klicka här så får du den info du behöver!
Dock måste jag varna dig för att det är j-kligt lätt att råka bli kvar där i flera timmar och bara snacka hojar... :tummenupp

Håller med Halle7, Tobbe på Svenska Motorcykelaktiebolaget i Järfälla (är INTE samma som MC-Bolaget!) när det gäller service & reparationer på Kawa i Sthlm!
Han fick repa min hoj i det närmaste totalt 2ggr inom 8mil!
Hojen var f-n snyggare efteråt än när jag köpte den ny!
Hemsidor o.dyl. är dock inte hans starkaste sida så klicka här så får du den info du behöver!
Dock måste jag varna dig för att det är j-kligt lätt att råka bli kvar där i flera timmar och bara snacka hojar... :tummenupp
Håller med till 100%!!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...