Tappa mobilen i vatten

• Thread starter Thread starter IO
  • Start date Start date

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Tappade luren i diskvattnet (utan diskmedel), inge ball :kocko

Den verkar ha vaknat lite nu efter torkning, men tror att den måste torka ur lite till (beter sig lite underligt) Men hur är det med detta nu? Kommer den funka i några månader för att ärga igen senare?

Har ju drulleförsäkring, kanske ska man lämna in den :va

En kompis tappade mobilen i vatten.
Funkade bra i en dag eller 2. Sen la den av helt.

Ja den kommer säkerligen pajja. koppar banorna och genomgångarna i på kretskortet kommer börja ärga.

Om man är snabb efter olycks tillfället med att ta isär och göra rent med isopropanol eller anna ren sprit så kommer den säkert klara sig. Lämna in den fort(typ imorgon) och tala om vad som hänt så kanske service killarna är trevliga och öppnar den direkt och gör rent mot ett par hundringar och ingen repgaranti kan hävdas.

Om du inte har självrisk på drulleförsäkringen är det bara att häva sönder skiten å hämta ut en ny. Det är ju sånt den är till för.

Först av allt, slå inte på telefonen efter ett dopp!
Låt den torka länge och väl ifall du tänker fortsätta använda den!
Har du försäkring så skitsamma, lämna in den!
Har du drulle, ännu bättre ju :) , kör över telefonen med bilen så är du garanterad en ny lur istället för att en tekniker ska leka duktig med isopropanol och tops!

Men hey, det är bara min åsikt :yoparty

/Nitrous

IO skrev:

Den verkar ha vaknat lite nu efter torkning, men tror att den måste torka ur lite till (beter sig lite underligt) Men hur är det med detta nu? Kommer den funka i några månader för att ärga igen senare?

Var glad för att det var DISKVATTNET du tappade telefonen i...jag tappade min i TOALETTEN *skrattar* DET är verkligen klantigt. Telefonen funkade inte sen och det hade faktiskt inte känts så aktuellt att använda den efter det även om den HADE funkat!! :tungan

ja badade med min gamla telefon i fickan.. först funkade den ett tag, sen dog den helt..
2år senare tog ja fram den då funkade den perfekt :D

Pillis skrev:
Var glad för att det var DISKVATTNET du tappade telefonen i...jag tappade min i TOALETTEN *skrattar* DET är verkligen klantigt. Telefonen funkade inte sen och det hade faktiskt inte känts så aktuellt att använda den efter det även om den HADE funkat!! :tungan

Vilken skittelefon... :tungan

IO skrev:

Wobblade av bryggan i lysekil med mobilen , den dog med en gång (saltvatten) :fyllisar
Den kommer förmodligen alltid att vara knepig så byt ut den om du kan...

IO skrev:

Har du drulleförsäkring kan det alltid vara ett alternativ. Men när jag gjorde motsvarande så stängde jag omedelbart av den och lade batteri och nalle separat på element i några dagar innan jag startade den. Har fungerat utan problem två år efter det (är min reservtelefon nu men min nya har pajjat så faktiskt använder jag den just nu). Iof var den "bara" under vatten i nån halv sekund och stängdes omedelbart av.

(tappar man den däremot i saltvatten misstänker jag att det blir seriösa problem omedelbart).

Nitrous skrev:
kör över telefonen med bilen så är du garanterad en ny lur istället för att en tekniker ska leka duktig med isopropanol och tops!

/Nitrous

Varför köra över den??? Man får ju inte ut mer på försäkringen för det. Och ja en vattenskada på mobiler räknas som en total skada.

Isopropanol och tandborste fungerar alldeles utmärkt. Efter 4år i det yrket så vet man hur man lagar telefoner.

Hehe, många som hade erfarenheter i ämnet.
Tror jag ska använda försäkringen då, inte en jättedyr lur men ändå. En Ericsson T630.

IO skrev:

tjejen stoppade in min i en full bira och den fungerar fortfarande efter 4 år.
Men som sagt håll dig undan för vatten,faliga saker :fyllisar

Tappade min T28 i vattnet 2 gånger, funkade i 2 år. Nu ligger den dock på mobilkyrkogården.

jag tappade min lur i wc stolen, det vara bara att ta bort batteriet, sölja av den med rent vatten, och lägga den på tork...den funkar ännu efter ett år...

IO skrev:

Har haft en Siemens som var med i tvättmaskinen ..
Jag öppnade upp den,, la den på tork en vecka över ett element
Den funkade faktiskt sedan..

man ska aldrig prova om den funkar direkt efter att den blivit blöt..
finns stora chanser för kortslutning då

Back