Tankväska

Johan H

grus trivs bäst som asfalt
Gick med
29 Jul 2006
Hoj
CBR 1000 F-97
Tja

Undrar om någon har ett bra förslag till en sjysst tankväska. Hittade en från Held, o bad Mascot motor i Nässjö att ta hem en o ringa mig när den kom.
Har inte ringt än, efter ca ett år :mad: .

Skulle vilja ha en som man kan ta av "toppen" på o bara ha den undre delen som kartfodral.

Tacksam för svar.

Johan

Tja

Undrar om någon har ett bra förslag till en sjysst tankväska. Hittade en från Held, o bad Mascot motor i Nässjö att ta hem en o ringa mig när den kom.
Har inte ringt än, efter ca ett år :mad: .

Skulle vilja ha en som man kan ta av "toppen" på o bara ha den undre delen som kartfodral.

Tacksam för svar.

Johan

Kolla in denna sidan. Vart mkt förvånad över hur bra priser dom hade på tankväskor. www.lillbackagarden.com

Jag och polaren har handlat varsen sån här.

http://www.handelsboden.com/produkt...k%3D%26mall%3Dvaskor%5Ftank%2Ehtml%26sida%3D1

42 liter, 3 olika delar, en del sätter man fast på tanken, sedan två stycken "ryggsäckar" som man dragkedjar fast i varandra och i delen på tanken.

Plus en liten del där man kan stoppa mobilen i, eller något annat. Fast jag brukar stoppa den i kartfacket om jag ska åka långt. Så kan man bara tittar ner och se om nån ringt, eller vad klockan är. :tummenupp

Köpte en förra veckan på Ava MC.
Hade med den på långtur ner till västkusten och tillbaks och är ruskigt nöjd!

Kommer inte ihåg namnet på den, men kostade 600:- hos Ava MC (de hade bara två att välja på tror jag).

Jag har en, hör och häpna, Givi Off road tankväska som passade perfekt på min förra zx9 -98. Dock har den inte funktionen med kartfodralen du efterfrågar, men den kan regleras väldigt i storlek och är grymt praktisk.

https://www.touring.se/touring/Servlet?page=11&anr=45-3853

Det är lätt att man köper en för stor väska och tappar därmed all överblick över instrumenten på hojen. Därför är det viktigt att man kan "dra ihop" väskan i framkant en aning så att man ser hastighetsmätare och dyl.
Denna väska är redan lägre i framkant och fungerar därmed perfekt!! Som en bonus så försvann alla turbulenser från kåpan och det blev tvärtyst i hjälmen.

Last edited:
Jag köpte en "Givi Voyager Bag" 2004 då jag tog kortet. Tvådelad med en tunnare nedre del med kartfodral på båda delarna. Passade på min Suzuki 750gsxf samt på min cbr954.

Silver Tore är enligt mig en grymt bra väska.

3 delar, en kartdel, en större väska och sedan en mindre väska på toppen där alla kan användas som ryggsäck. Alla med karthållare.

800 spänn.

Lånar tråden lite...
Hur skyddar man tanken bäst?
För att undvika repor när man har tankväskan på.

//Peter

Lånar tråden lite...
Hur skyddar man tanken bäst?
För att undvika repor när man har tankväskan på.

//Peter

Det absolut viktigaste är att tanken och väskan är absolut rena. Detta är dock svårt att uppnå jämt varför jag föreslår att man klär tanken med genomskinlig plastfilm. Gör man detta snyggt med värmepistol osv behöver man inte vara så noga efter det.

Finns en massa knep med olika tyger och dyl mellan väskan och tanken, men ligger det ettstörre gruskorn däremellan så kan man ge sig på att den skaver ett fult märke på lacken. Därför är film min grej!

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back