Tankväska med magneter - problem med ecu?

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Funderar på att köpa en liten smidig tankväska och de flesta har ju magneter som man spänner över tanken, nu har jag hört ett rykte att magneterna kan störa ut ecu´n som skulle medföra tändningsfel mm...

Är det någon som hört nåt om detta påstådda fenomen?

MVH

...jag tror det är om man har foliehatten på som det blir refluxverkan i magnetfältet. :va

Den som sa de kan du be gå o hänga sig.

Vi behöver inte ett tillskott på idioter i jordens genpool.

Hjälp killen på traven , putta ned han från en bro.

har man otur kanske foliehatten fastnar i magneten när man lägger sig på tanken för att det ska gå undan, kan ju orsaka en del bekymmer.

beror ju iofs på typ av foliehatt, vanlig aluminiumfolie borde vara säker

Frysfolie - men den måste sitta på utsidan av hjälmen o vara jordad i tanken me startkabel - Om det är fullmåne - se till att ha folie även på visiret.

Hahaha, ja det va som jag trodde då :P Ska ta ett samtal och tipsa om sluten avdelning :D

Andra frågan - nån som prövat någon dylig väska och kan förtälja om de sitter ok runt tanken?

Hahaha, ja det va som jag trodde då :P Ska ta ett samtal och tipsa om sluten avdelning :D

Andra frågan - nån som prövat någon dylig väska och kan förtälja om de sitter ok runt tanken?

Har en från lidl, sitter kanon, framkåpan tar ju vinden så ingen risk att den blåser av, skulle vara kanske om man har helt naken hoj och kör fort som satan.

Får plats me ett par jeans/shorts och gympadojor :tummenupp (har plats över iofs, men är den packningen jag brukar åka runt med ^^)

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back