tanktips när det läcker

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
knackade ner min ena gixxertank, men den läcker som ett såll i bakkant. har provat allt men packningen sluter tätt. det är något jävelskap med luftningen som gör att det fylls upp med bensin ovanför pckningen för att sedan rinna ut.

man vill ju inte ha röven fyll av bensin. finns det någon bra tätningsmassa som tål bensin som man kan använda eller är det bara att spackla och se gla ut

Jag hadde också problem med att tanken läkte efter jag lackat om den men jag köpte ett silikon som tålde bensin från berner tror jag. Kan kolla i morgon så kan du få artikel nummret på den.

knackade ner min ena gixxertank, men den läcker som ett såll i bakkant. har provat allt men packningen sluter tätt. det är något jävelskap med luftningen som gör att det fylls upp med bensin ovanför pckningen för att sedan rinna ut.

man vill ju inte ha röven fyll av bensin. finns det någon bra tätningsmassa som tål bensin som man kan använda eller är det bara att spackla och se gla ut

Last edited:
Monsterepoxy

Lagade ett rosthål i tanken på min gamla XT med det, och ett hål in till vevhuset.

http://jbweld.net/index.php
Fått för mig att claes i sjön säljer det.

Annars har jag hört ryktas om att tacho weld ska vara lika bra, inte testat själv, men hört från säkra källor.

finns tanktätare funkar kanon finns på bikeline

Monsterepoxy

Lagade ett rosthål i tanken på min gamla XT med det, och ett hål in till vevhuset.

http://jbweld.net/index.php
Fått för mig att claes i sjön säljer det.

Annars har jag hört ryktas om att tacho weld ska vara lika bra, inte testat själv, men hört från säkra källor.

jb weld is the shit :yoparty

man kan säkert köra bond med asså honda bont eller nått det har man ju som packningsmassa när man särar block halvor osv så det skall ju tåla olja iaf:D

Om man har svetsat tanken efter ett rosthål, men det läcker fortfarande lite runt svetsen, kan man ta lite JB WELD och kleta runt lite?

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu