Tankslappertråden (den inofficiella)

Aleleo

Medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
BMW R nineT -14
Är rädd för repor på tanken men gillar inte att klippa o klistra på min fina röda tank! Tänkte därför beställa sådana här tankslappers http://www.thetankslapper.biz/ som man fäster med ytspänning.
Men innan jag beställer så undrar jag vad ni har för erfarenheter av dessa? Slits de fort och sitter de kvar på plats? Hur funkar det med vax? Kan man tvätta och vaxa över, eller måste man ta väck dem varje gång?

Upplys mig! :Bugar

Last edited:
De är kanonbra tycker jag. Har handlat där 2 ggr. Slits ej fort och sitter fast riktigt bra. Jag har tvättat och vaxat med plasten monterad.
Var bara noggrann när du monterar filmen och se till att lacken är ren och blank.

Aleleo skrev:
2134039 Håller de en säsong, eller flera (om man kör 6-700 mil/säsong)?
På min VTR hade jag samma plastfilm 2 (eller var det 3) säsonger. Slits inte alls.

De tål regnväder sisådär ihop med sträva byxor. Den ena sidan är förpassad till de sälla jaktmarkerna. Som tur var så fanns underlagspappret kvar, så det gick att tillverka en liknande av vanlig genomskinlig självhäftande ark. Duger bra det med för en kostnad ca 170:- på lokala mc-handlaren ca 50 * 90 cm.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg