Tankslapper Deluxe

Svettigt värre :) parantes: undrar hur mkt svett kroppen kan utsöndra i de mest stressade situationer :P

Haha han lät som Hank i king of the hill eller vad det nu heter.
God Damned!
Tvätta stället var det ja :)

Hondas grymma styrdämpare...:rolleyes:

Har fått liknande rakt fram på långrakan på Anderstorp, men inte SÅ mycket och SÅ länge. Tror det kan bero på att man håller krampaktigt i styret, så hojen inte får chansen att komma till rätta utan stelheten förvärrar.

Grundproblemet verkar vara att han sitter för långt bak och hänger för lite på framdelen av hojen så att det blir tryck på framhjulet.

Under gaspådrag lättar ju som bekant framänden och oroligheter i chassiet fortplantar sig och tankslappern är ett faktum. (I kombination med ej optimalt inställda fjädringskomponenter och avsaknad av bra styrdämpare eller en felställd dito.)

hmm, hur menar du?
jag försöker alltid uppnå att ha vikten långt bak och inte hänga på styret?

Ut ur kurvor är det bra att flytta fram vikten lite så att du får press på framhjulet, annars riskerar du tankslapper vid häftigt gaspådrag.

Han verkar trivas i gräset. Inte en tillstymmelse till att försöka ta sig tillbaks på banan.

Shit!

Inte ens Ariel Color skulle kunna ta bort färgen i kallingarna efter den där. Not so funny men jäkla flax att hålla sig på hjulen hela vägen.

Påpassligt av killen att slå av tändningen skulle nog inte jag tänkt på :tummenupp

Men TANKSLAPPER vad är det för ord? aldrig hört, nu har jag nog avsöjat en stor brist i MC kunande får väl lämna SH efter detta, men snälla berätta var kommer ordet ifrån? har det använts länge? :brinnerup

Påpassligt av killen att slå av tändningen skulle nog inte jag tänkt på :tummenupp

Men TANKSLAPPER vad är det för ord? aldrig hört, nu har jag nog avsöjat en stor brist i MC kunande får väl lämna SH efter detta, men snälla berätta var kommer ordet ifrån? har det använts länge? :brinnerup

Antagligen att att styret (cliponen) slår händerna mot tanken på sidorna?

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back