Tankskyddets placering.

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
Honda VTR1000F
Tjena.
En liten lätt fråga... (Ingen frågelek för den sakens skull hehehe)
Ska tankskyddet placeras precis där sadeln och tanken "möts" eller ska undre kanten på skyddet vara en bit upp?
Eeeeh, hoppas ni fattar frågan :)
Tack.

jag smäckade på mitt tankskydd såhär, typ 5 cm från sadelkanten:

Print's tankskydd, finns i SH shoppen
tankskydd.jpg

Ser dundersnyggt ut! Har redan fått komplingar på det idag (när jag rullade hojen till verkstaden, förresten ni skulle sett folkets syn när de såg min racehoj bakpå pickisen o jag "råka" köra genom stan... Min hoj ser sååå najs ut!)

Dangerous_Dave skrev:
Tjena.
Ska tankskyddet placeras precis där sadeln och tanken "möts" eller ska undre kanten på skyddet vara en bit upp?
Tack.
Eftersom det är ett skydd så skall det väl helst placeras så att det täcker den yta man oftast sliter på och oftast slits ju även den nedre delen mot sadeln till viss del eftersom stället/dragkedjan gnuggar emot även där.

Mitt tankskydd är ett orginaltillbehör och det är format efter tanken på så sätt att det skall sättas direkt där sadel och tank möts.

Tack Swedie.
Då ska jag göra det, så betalar du min skrapade lack på dom övriga 5 centimetrarna :hihi
Nä, allvarligt, jag misstänkte att det skulle va et "litet" gapp emellan men var inte alls säker.
Hur är det om man skulle vilja sätta dit ett annat tankskydd senare?
Killen på MC-huset sa att "det sitter som berg, så om du vill ta av det finns det risk att lacken följer med". :(

Hmmm...Ok.
Jag får väl kolla hur pass långt upp det går om jag sätter det vid kanten.
Går det längt upp så kan man väl placera det som du säger.
sgtpepper skrev:
Eftersom det är ett skydd så skall det väl helst placeras så att det täcker den yta man oftast sliter på och oftast slits ju även den nedre delen mot sadeln till viss del eftersom stället/dragkedjan gnuggar emot även där.

Mitt tankskydd är ett orginaltillbehör och det är format efter tanken på så sätt att det skall sättas direkt där sadel och tank möts.

Jag köpte på MC depån i Staffanstorp en gång en tjock plastfilm som när jag tejpat den i bakkant på tanken inte syntes alls. När jag körde på semester så satte jag airbrushmaskeringsfilm köpt på Matton inne i stan på sidorna av tanken så jag inte behövde få ångest över att jag skulle slipa märken med knäna. Där tanken möter sadeln (skaver) har jag alltid plastfilm.
Be en polare kolla hur det ser ut när du sitter "ready for action" så kan ni se var farozonerna är.
Vi är posers allihopa...
mvh pilsner

Dangerous_Dave skrev:
"det sitter som berg, så om du vill ta av det finns det risk att lacken följer med". :(
Nä, inte om de tas försiktigt med värmepistol.

Dangerous_Dave skrev:
Tjena.
Tack.

och som gammal solfilms montör, så säger jag till dig att glöm inte att använda såpvatten, ljummet vatten med lite Yes diskmedel... spruta ett tunt skitkt på tanken, smacka dit tankskyddet... nu kan du flytta det hur du vill.. sedan e det bara att pressa bort vattnet där du vill ha det.
samma sak gäller ju för dekaler.

vi vet ju alla hur man gjorde första gången, slutade med extra inköp ? :huvet

Tack för er info killar.
Det där med Yes diskmedel lät intressant.
Som om jag INTE kommer att ha såpbubblor över hela mig och hojen :rofl :tungan

Är det såpass svårt att få av i framtiden att man måste använda värmepistol? Går det inte med avfettningsmedel?

Jag har placerat mitt tankskydd från sadeln och uppåt. Har ett ganska kort skydd men det va det snyggaste... Sen om det nu skulle bli skavt av jackan el, något annat så är det ju bara att sätta på ett större...

//Score

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...