Tankskada

Wildon

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2008
Ort
Järfälla
Hoj
bmw f 800 r
Vet att det finns endel trådar om detta, men har då gällt framförallt större skador..
har en liten liten buckla "ding" i min tank...

finns ju många tekniker på detta vad jag förstått...
frysa ned med kylspray, dra ut med limpistols lim..
finns det nått vettigt sätt på så pass små grejjjer?
finns det något man ska passa sig för som kan skada lacken?

Take care...
 
Lämnade bilen för ett gäng år sen för sådana småbucklor till en kille som var proffs på det(var ofta i europa och bara jobbade med sådana skador,bla. hagelskador åt bilfirmor)han hade verktyg så han kom åt bucklan från insidan och masserade ut den.
Det viktigaste sa han var att få bilen tidigt så den fick komma in i värmen och bli varm,sen använde han värmelampa på området som skulle fixas så tempen blev rätt(vet ej rätt temp)annars kunde lacken spricka och då rostar det efteråt och man kan lika gärna spackla upp och lacka om på en gång,detta enligt killen som gjorde jobbet.

Detta är snart 8år sen och resultatet är fortfarande perfekt så något rätt hade han nog i vad han sa.

Henrik
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top