Tanksealer

lotus-jonas

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
VOR 501 solg. ducati 750 sport 2001. yamaha virago 750 1999. ducati 160 monza 1964
Hur är det med tanksealer, är det ok eller skit???

Bra skit sedan typ 1800-kallt! :tummenupp
Heter Creem och finns hos t ex Roffes!

:hej

/e

Jag har haft bra erfarenheter. Kreem. Det är klart att det kan få dålig vidhäftning eller börja läcka igen men 3 tankar har jag gjort nu. Alla 3 hela och torra. Både bonnajärnplåt och alu.

Viktigaste är att vara petnoga. Följa alla anvisningar. Tror många av misslyckandena beror på sbs personligen.

Att det är en evighetslösning eller ersätter en korrekt och grundlig reparation ãr tveksamt.

E85 kan vara styggt mot linern/sealingen och med dagens inblandning i vanliga soppa får man ju se hur länge det håller ;)

äldsta e vart fall 3 år nu gissar jag.

Ps. Köpte mitt billigare på nätet. Se till att få rätt volym och både cleaner etsare och liner.

Finns även med andra namn och om du söker i forumet har Boris tidigare tipsat om same shit i annan flaska för bättre pris.

Last edited:
Det beror lite på vad du vill täta också. Är det en spricka på 5cm kanske det blir lite kärvt. Men är det svetsningar som inte är 100% täta eller små rostangrepp etc så ska det gå bra.

Det är en tank jag har byggt i vanlig metallmaterial altså METALPLÅT......tigsvetsat, men vill va 100% på att den är tät.

Det är en tank jag har byggt i vanlig metallmaterial altså METALPLÅT......tigsvetsat, men vill va 100% på att den är tät.

Funkar ju. Järnplåt?

Nåväl. Vet ju inte hur duktig svetsare du är men du kan ju tryckprova tanken osv. Järn är ju rätt lätt att svetsa i om man jämför med alu tycker jag.
Men klart. Litar du inte på svetsarna kan kreem vara svaret.

Fast det kostar en slant och frågan är om inte en duktig svetsare tar samma peng under bordet för att gå igenom och komplettera dina svetsar. Känns ju roligare så tycker jag personligen om du har möjligheten.

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort