Tankproblem 660 -04

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Ngn som har problem med att tanklocket släpper ?? Nej.... Det är inte tanklocket som är problemet , utan gängorna i tanken som gett upp. Har använt eltejp ett tag...några varv runt gängorna , så tanklocket fäster...men har tröttnat.

Ngn som har samma problem ?? Ngn som har en bra lösning ??..O är svaret "ny tank" , var hittar man den billigast ??...

Folkezx9r skrev:
Ngn som har problem med att tanklocket släpper ?? Nej.... Det är inte tanklocket som är problemet , utan gängorna i tanken som gett upp. Har använt eltejp ett tag...några varv runt gängorna , så tanklocket fäster...men har tröttnat.

Ngn som har samma problem ?? Ngn som har en bra lösning ??..O är svaret "ny tank" , var hittar man den billigast ??...

garanti?

Hmmm....Är det inte 6 mån på 660:n ???

Folkezx9r skrev:
Hmmm....Är det inte 6 mån på 660:n ???

Jo, men konsumentköplagen finns ju och enligt den har du rätt att få fel åtgärdade som uppstått inom två år efter inköp.

Hade samma problem på min 660...

ceasar skrev:
Jo, men konsumentköplagen finns ju och enligt den har du rätt att få fel åtgärdade som uppstått inom två år efter inköp.

Hade samma problem på min 660...

Ska be kompisen kolla upp det , eftersom det är hans hoj. Behövs kvitto o att man påpekar problemet för butiken där den är såld eller kan man gå till vilken ktm-handlare som helst , så de kontaktar ktm-importören ??... Tror han är 3:dje ägare eller ngt sånt till hojen o vet inte om han fick originalkvitto vid köpet.....

Tror tyvärr inte det gör det på denna... Gängorna är verkligen skit !!!

Är det Östran som har problem med gängningen?

Jag stal ju alutanklocket som satt på 525 till
660:n istället o det blev en helt annan (kvalitet) känsla
med alulocket! Dessutom tror jag dom är skonsammare mot
gängorna i tanken :)

Har du fått hem något lull-lull från tyskland än?

Folkezx9r skrev:

Är det egentliga problemet att locket läcker och att du inte kan dra åt det hårt nog ? I så fall är det ett 'standardfel' hos vissa lock. Packningen lägger av p.g.a. att man konsekvent dragit locket för hårt. Enda fixen är att tanka mindre, med mer marginal eller att köpa nytt lock (och inte dra det nya så hårt, för det behövs inte).

Om det inte är det som är problemet så har jag skrivit en massa i onödan och.....

.

Wheelie-king skrev:
Är det Östran som har problem med gängningen?

Jag stal ju alutanklocket som satt på 525 till
660:n istället o det blev en helt annan (kvalitet) känsla
med alulocket! Dessutom tror jag dom är skonsammare mot
gängorna i tanken :)

Har du fått hem något lull-lull från tyskland än?

Japp ! Det är han... Ska du med ut på tisdag ?? Pohlman har ju lovat 9 grader o sol , så vi tänkte hissa framhjul framåt em... :D. Testa ditt tanklock på Jockes hoj så får vi se , men jag tror inte det fungerar... Hans gängor är helt slut !

Får hem grejerna nästa vecka... Var ngt som saknades som de skulle få in denna veckan....

Spider skrev:
Är det egentliga problemet att locket läcker och att du inte kan dra åt det hårt nog ? I så fall är det ett 'standardfel' hos vissa lock. Packningen lägger av p.g.a. att man konsekvent dragit locket för hårt. Enda fixen är att tanka mindre, med mer marginal eller att köpa nytt lock (och inte dra det nya så hårt, för det behövs inte).

Om det inte är det som är problemet så har jag skrivit en massa i onödan och.....

.

Problemet är att drar man det "lagom" hårt , så hoppar det ur gängorna. Han har fått vira eltejp runt gängorna på tanken för att det ska fästa ngtsånär... Surt att behöva köpa ny tank , så tanken var om ngn varit ute för samma sak o hade ngn bright idé om hur man fixar det utan ny tank......... :gnissla

Folkezx9r skrev:
Problemet är att drar man det "lagom" hårt , så hoppar det ur gängorna. Han har fått vira eltejp runt gängorna på tanken för att det ska fästa ngtsånär... Surt att behöva köpa ny tank , så tanken var om ngn varit ute för samma sak o hade ngn bright idé om hur man fixar det utan ny tank......... :gnissla
Det var exakt så det var på min 625'a och det visade sig vara tanklocket ändå. Gängorna på tanken har någon form av gummibeläggning eller nåt som släpper och man kan få för sig att det är orsaket till att det är otätt eller att det inte går att dra åt locket.

Men åter igen, testa med ett nytt lock och dra det så löst det bara går redan från början. Löste mitt problem i alla fall.

.

Har för mig han köpte ett nytt plastlock , men det löste tyvärr inget. Ska testa med "wheelie-king"s alu-lock o se vad som händer...

Ja kasta iväg ett SMS om ni ska köra imorn, så kan ju Jocke prova
alulocket åxå...

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back