Tankmonterad GPS?

Bikes test av MC-navigatorer var bland det sämsta "test" jag läst. :mad:
De berörde inte ens den nog viktigaste funktionen på en mc-navi, att man ska kunna stänga av automatisk ruttomräkning...
Eller att det inte ens finns ett MC-fäste till Becker Crocodile...
Har killarna som skrev testet sett navigatorerna, eller ens tagit i dom i verkligheten??

Nja, nog om det.

Till trådskaparen: Köp ett RAM-Mount fäste, och gärna en aquabag från RAM.
Då kan du köra med vilken navi du vill, i ur och skur.
Kanske inte lika bra som t.e.x. en riktig Garmin Zumo, men det blir avsevärt billigare.

Någon proffsfotograf lär jag aldrig bli, men du får kanske i alla fall ett hum om hur det ser ut. Man kan vinkla den lite hit och dit och lär nog få ändra den lite så jag kan slänga på en tankväska.

Skulle jag varit som du, som andra också påpekat, skulle jag lätt kopplat in den till ditt batteri. Om du inte låter den sitta i hållaren över natten, då hojen inte är igång, borde det inte vara några problem.

Bifogat

• P1000418_resize.JPG
    P1000418_resize.JPG
    121.7 KB · Visningar: 56
  • P1000419_resize.JPG
    P1000419_resize.JPG
    154.4 KB · Visningar: 58
  • P1000420_resize.JPG
    P1000420_resize.JPG
    122 KB · Visningar: 59
Visst funkar det att ha en gps på SD'n.. Ram-Mount är det som gäller. Möjligheterna är oändliga...

Sätt en sån här på en av risersen :
RAMB342U.JPG

o på den sätter du en sån här arm :
RAMB149ZC1U.jpg

o på armen sätter du fästet till just den gps'en du köper....eller en aqua-bag. Ström är att föredra....o den drar i stort sett noll ström så klarar inte ditt batteri det , så behöver det bytas ändå:).

2313065274_be6134e7b1_o.jpg

Back