Tankmätare fj1200

Galle

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
FJ 1200
Tjena!Kan någon fjexpert tala om för mig,är det ett generalfel att tankmätaren slår i botten (6500 mil)för att sedan bosätta sig där oavsett soppamängd,med eller utan tändning???(av blocketbilder att döma verkar det tyvärr vara så)Om så vore ,ingen mening med skroten!!.Finns det någon firma som fixar detta??Alternativet att köpa ny får mig prismässigt att vilja vomera och rysa :skrämd

Galle skrev:
2465298 Tjena!Kan någon fjexpert tala om för mig,är det ett generalfel att tankmätaren slår i botten (6500 mil)för att sedan bosätta sig där oavsett soppamängd,med eller utan tändning???(av blocketbilder att döma verkar det tyvärr vara så)Om så vore ,ingen mening med skroten!!.Finns det någon firma som fixar detta??Alternativet att köpa ny får mig prismässigt att vilja vomera och rysa :skrämd

En tankmätare på en motorcykel är nog inte gjord för att fungera >10 år. Min far upp och ner precis hela tiden, den vägrar ligga still. Att tankmätarna på blockets fj's ligger i botten beror nog på att tändningen är avslagen.

Mitt tips: skruva loss soppatanken och kolla så att kontakten till tankmätarn inte har hoppat loss.

Mvh Urbo

Precis.

Plocka ur å kolla om man kan rädda den gamla.
Vem vet, kanske bara är oxid/rost nånstans.

Om den ändå är paj så har du inget att förlora på att försöka ju.
Bara ta det lugnt och jobba försiktigt & metodiskt.

Urbo skrev:
2481766 En tankmätare på en motorcykel är nog inte gjord för att fungera >10 år. Min far upp och ner precis hela tiden, den vägrar ligga still. Att tankmätarna på blockets fj's ligger i botten beror nog på att tändningen är avslagen.

Mitt tips: skruva loss soppatanken och kolla så att kontakten till tankmätarn inte har hoppat loss.

Mvh Urbo
Haredan gjort et:gråta samma fladder för mig before death.Ja de ligger i botten men på fel sida nålen(högra)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra