Tanklock till dt

Somehow

Medlem
Gick med
2 Nov 2004
Ort
Linköping
Hoj
ZX-9R 2002
Har gått och tappat bort nycklarna till tanklocket :huvet så jag måste öppna tanklolcket på något sätt. Dels hur gör man det på bästa sätt och sedan när jag har fått bort det måste man ju sätta nått annat i hålet=)

finns ju massa tanklock o köpa, men det verkar inte finnan ett enda som kan tänkas passa dt:n...

Bensinen börjar ta slut nu så jag måste göra något åt problemet=)
 
Somehow skrev:
Har gått och tappat bort nycklarna till tanklocket :huvet så jag måste öppna tanklolcket på något sätt. Dels hur gör man det på bästa sätt och sedan när jag har fått bort det måste man ju sätta nått annat i hålet=)

finns ju massa tanklock o köpa, men det verkar inte finnan ett enda som kan tänkas passa dt:n...

Bensinen börjar ta slut nu så jag måste göra något åt problemet=)
Då har du väl två problem, det är ju samma nyckel till tändningen.
Om du vill ha en nyckel så kan du nog ta en skruvmejsel, tanklockslåsen är inte direkt tjuvsäkra.

Edit: Har du extranyckel till tändningen? Passar till tanklocket också isåfall.
 
Last edited:
Är det samma nyckel till tändning som tanklock?! Min passar då inte.. :näsblod Kanske beror på att något bänt i det låset, så ett nytt tanklock borde man kanske skaffa.. Eller va fan, inte finns de idioiter som häller i sand o skit? :va

Är bara o vrida hårt så går mitt upp. Men lycka till att få bort ditt lock! Slår nästan vad om att du strax efter det hittar nyckeln... :rolleyes:

/mvh Johan
 
KalleNorton skrev:
Då har du väl två problem, det är ju samma nyckel till tändningen.
Om du vill ha en nyckel så kan du nog ta en skruvmejsel, tanklockslåsen är inte direkt tjuvsäkra.

Edit: Har du extranyckel till tändningen? Passar till tanklocket också isåfall.

Det är tändningsnyckeln som går till tanklocket, och det är den som är borta.., men tändningen är ju rätt lätt att lösa provisoriskt med en strömbrytare vid batteriet. Bensinen är svårare att fuska med :näsblod

Har försökt med en skruvmejsel, men den blev bara sne :3freak kanske får skaffa ordentligare grejor...

"Slår nästan vad om att du strax efter det hittar nyckeln..."

Jag sätter en hundring på det också=)
 
Fick upp låset till slut efter förbrukandet av några skruvmejslar=) men nu då? går det att byta själva låset eller måste man skaffa nytt lock? och var kan man i så fall få tag på det, för orginal kostar över 800kr :död

Iofs går det ju att köra med olåst lock men man vet ju inte vilka typer som kan tänkas pilla på hojen...
 
Somehow skrev:
Fick upp låset till slut efter förbrukandet av några skruvmejslar=) men nu då? går det att byta själva låset eller måste man skaffa nytt lock? och var kan man i så fall få tag på det, för orginal kostar över 800kr :död

Iofs går det ju att köra med olåst lock men man vet ju inte vilka typer som kan tänkas pilla på hojen...

Bra, nu har du gjort dig av med dina kassa mejslar och kan köpa ett par av kvalitet

Mejslar med runda "blad" är skit till annat än att skruva med
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Bra, nu har du gjort dig av med dina kassa mejslar och kan köpa ett par av kvalitet

Mejslar med runda "blad" är skit till annat än att skruva med

Hehe, så kan man ju också se på saken :rolleyes:

Men ingen av mina mejslar lyckades få upp det så jag fick tillslut trycka ner ett bits o vrida runt.
 
Somehow skrev:
Hehe, så kan man ju också se på saken :rolleyes:

Men ingen av mina mejslar lyckades få upp det så jag fick tillslut trycka ner ett bits o vrida runt.

Uhm, du skulle ju sätta ner mejseln och greppa runt "bladet" på den med skiftnyckeln och vrida runt
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Bra, nu har du gjort dig av med dina kassa mejslar och kan köpa ett par av kvalitet

Mejslar med runda "blad" är skit till annat än att skruva med

En skruvmejsel är väl till för att just skruva med? :rolleyes:
 
Ahh bara sätt en vanlig platt mejsel och knacka ner den hyffsat bestämmt med en hammare och vrid om. När jag köpte på mig en massa mopeder och renoverade //tjänade pengar, Vart detta något man fick göra ofta för nycklar var tydligen till för att bli av med för dom tidigare ägarna. Det är bara att ösa, hur du än gör kommer du inte kunna använda låset igen, eller iaf inte med samma säkerhet sen innan. :hihi

Funkar inte det, banka ner en avlång och lika bred metalbit som nykelhålet som blir avrundad, ja hmm lite kass beskrivning men jag orkar inte rita i paint nu.
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Uhm, du skulle ju sätta ner mejseln och greppa runt "bladet" på den med skiftnyckeln och vrida runt

Jag gjorde ju det, men låset va av bättre kvalitet än mina mejslar om man säger så.

Men men, jag fick ju upp det till slut iaf
 
är de inte olika nycklar till tändning o tanklock på dom nya DT?? inte för ja vet men :tungan
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top