Tanklampan tänds inte

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
GSX-R 1000
Tanklampan på min R6 -00 tänds antingen precis när soppan är slut eller inte alls. Jag har kollat lampan och den funkar. Någon som har någon erfarenhet som vet vad och i vilken ordning jag skall felsöka?

Vet inte hur det är på din Yamaha men på min hoj sitter det en mätare/givare
på insidan av tanken som kan rubbas när man lyfter upp tanken för service! Antar att det kan vara felet! Men jag är ingen expert! Kolla manualen för säkerhets skull!

Ok, då börjar vi där... Vet någon om/hur man kan pilla på denna på något sätt så den står rakt igen?

Jag har letat och försökt hitta hur jag skall komma åt den där givaren men hittar det ingenstans, någon som vet hur man gör? Jag har tittat i handboken och försökt söka på nätet men hittar inget. Hilfe!

Det är förmodligen tankgivaren som inte fungerar optimalt. Denna sitter inne i tanken och den når du lättast genom att ta loss tanken helt och hållet från motorcykeln och sedan skruva bort bränslepumpen som sitter i bakkanten av tanken, mot sadeln till.

Skulle den inte fungera alls så ska du få en "felkod" som visar sig genom att varvräknaren far upp till ca 4000rpm i 3-4 sekunder sedan till noll och därefter visar den rätt varvtal igen för att hålla på så om & om igen.

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!