Tankläckage Hornet 900 -02

m4rtin

Medlem
Gick med
9 May 2004
Hoj
bmw s1000rr
Hej.
Har en Hornet 900-02 som jag har lackerat om tanken för en andra gång. När jag monterat ihop allt igen, så hade jag ett kraftigt läckage från undersidan där bränslepumpen är skruvad i tanken.
Rann bensin runt infästningen av bränslepumpen.

Där sitter en packning (Nr 21 - 17574-mcz-000 https://www.bike-parts-honda.com/ho...900F7/Frame/FUEL-TANK/13MCZ2E1/F__1400/2/1990 ) , den ser hel och fin ut. Men det är ju den ända delen som kan påverka om det sluter tätt. Har rengjort den och ytan som det skall täta mot, tycker inte man skall kunna montera det fel. Tidigare gånger när ajg delat dem har det inte varit några problem.

Efter att demonterat /monterat två gånger till, utan fått det tätt, så drog jag åt skruvarna hårdare än vad manualen säger. (väldigt mycket hårdare) Det resulterade i en avdragen bult.. :gnissla
Får väl försöka borra ut den gamla, såga upp "fästet", bocka upp det svetsa dit en ny gängstång, sen vika tillbaka och svetsa fästet? Andra förslag?

Tänkte beställa en ny gummitätning och prova, måste väl vara den som är kass?
Eller någon annan ide vad som kan fela?

20190414_121453.jpg

Fixa bulten så som du beskrev och byt packningen. På de hojar där jag bytt bränslepump på så ska den bytas varje gång pumpen lossas.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing