TankFom. Idioti eller bra????

Tack!
Det där jävla skummet ramlade ner på min stackars tankmätare i tisdags så jag fick stirra in i en gul blinkande lampa hela träningen...
Det är en jävla massa besvär med det skiten!
Tryck i 6 kuber underifrån istället så slipper du problemet med att tankmätaren blinkar gult, flotören stannar nämligen i läget full tank och man kör soppatorsk istället :3freak
 
Tryck i 6 kuber underifrån istället så slipper du problemet med att tankmätaren blinkar gult, flotören stannar nämligen i läget full tank och man kör soppatorsk istället :3freak

jo såklart att jag kan göra så.. Kan oxå plocka bort hela armen till tankmätarn.. Men jag vill ju ha den!

På yamaha är det mycket bättre, där sitter en liten 2x1cm pryl på ena kanten av pumpen som funkar jättebra som givare för bränslavarningslampan. Den störs aldrig av något skum!
 
Rensade bränslefiltret igår, och där var det fullt. Bort med foamskiten.
 
Det torde väl vara uppenbart för alla och envar att det inte har någon som helst effekt att slänga i lite skumkuber i tanken. Kolla i vilken tank som helst med foam i och se och hör hur bensinen skvalpar omkring.
 
I motorkallendern 2007 finns det en asterix framför regeln om tankfoam.
Jag letade lite snabbt om vad den betyder en hittade inget.
Är det någon som vet??

Har hört att inom supermono-klassen så har dom beslutat om att tankfoam inte behöver finnas. Någon som vet om det stämmer?
 
I motorkallendern 2007 finns det en asterix framför regeln om tankfoam.
Jag letade lite snabbt om vad den betyder en hittade inget.
Är det någon som vet??

Ny eller något ändrat i regeln då. Var nånting i den regeln som togs bort i år dvs. Kommer inte ihåg vad det var nu men en mening är borta där.
 
Kul att få läsa sånt här när man precis spillt ner sig själv och halva garaget med soppa bara för att trycka i lite extra kuber...:huvet
 
Det torde väl vara uppenbart för alla och envar att det inte har någon som helst effekt att slänga i lite skumkuber i tanken. Kolla i vilken tank som helst med foam i och se och hör hur bensinen skvalpar omkring.

Tror det är tänkt att foamen ska binda gaserna/ångorna av bensinen. Dvs dom som är mest explosiva ifall man får ett hål eller spricka i tanken vid tex vurpa. Inte att hindra själva vätskan från att rinna något. Men för att göra bäst nytta måste tanken vara fylld isf.
 
Kul att få läsa sånt här när man precis spillt ner sig själv och halva garaget med soppa bara för att trycka i lite extra kuber...:huvet
:D

Men nu är det gjort i alla fall. Var glad för det :)
 
Min hoj kommer har sitt ursprung i Norge, tankinnehållet ser mer ut som ett vävt material. Ngn som vet vad det kan vara?
 
Ny eller något ändrat i regeln då. Var nånting i den regeln som togs bort i år dvs. Kommer inte ihåg vad det var nu men en mening är borta där.

Tidigare var det någonting om att original samt ståltankar inte behövde foam, nu har de ändrat regeln till att alla tankar ska ha foam.


För de som vill ha tankfoam har jag med mig en bal ATL tankfoam (smular inte efter att legat i bensinen ett tag) till Sviestad nästa helg.
 
Tidigare var det någonting om att original samt ståltankar inte behövde foam, nu har de ändrat regeln till att alla tankar ska ha foam.


För de som vill ha tankfoam har jag med mig en bal ATL tankfoam (smular inte efter att legat i bensinen ett tag) till Sviestad nästa helg.

Ja tack. Även om det inte kommer att krävas på B-räjset så krävs det väl för min framtida karriär.
 
Har hört att inom supermono-klassen så har dom beslutat om att tankfoam inte behöver finnas. Någon som vet om det stämmer?
Det finns inget officiellt beslut om det. Vi har ett ganska fåordigt tekniskt reglemente med SVEMO´s som stöd. Sen är det ju en annan femma om man verkligen fullföljer reglementet, kontrollerar och agerar...:hihi Ville man bråka hade racingsoppan stanna kvar i dunken, motarderna fått sätta på båt och minimono-cyklarna hänga på bly... Men vi är inte så kinkiga.

Jag tycker att alla åtgärder som med rimlig ansträngning gör sporten märkbart säkrare, är bra. Tanken måste vara fullproppad med skum av rätt kvalitet för att det ska någon effekt. Och JA, det sätter ofta igen kranar, silar, filter och flottörventiler. :näsblod
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top