GSXR1100R
The older i get the faster i was
Det hela började när vi skulle lacka om hojen, tanken va bulig sen det senaste besöket i bollhavet på Åsen, tankfoamet togs ur så att tanken kunde riktas, foamet förvarades i en bensintät påse för att förhindra att det blev smutsigt, när sedan tanken var fin igen så tvättade vi ur foamet med bensin, innan vi fyllde tanken med foam igen.
Hojen gick som ett skott på den första träningen, sen började mystiska symptom att inträffa, hojen ville inte varva ur riktigt ibland och gick orent på höga varv.
På första ERF:et i Falkenberg så går hojen bra på träningen men börjar snart visa konstiga symptom igen, den vill inte varva ur, tokmek gav inget resultat denna gång heller, vi körde racet trots att hojen gick sämre och sämre.
Inne i ljuddämparen som kommer ifrån en R1 så hade katalysatorbollen lossnat och satt sig på tvären, ur med bollen och provade igen, nu gick hojen bra igen.
Dock va lyckan inte långvarig, på nästa ERF i A-torp börjar hojen spöka igen, samma skit igen då, den långa rakan blev inte så kul längre.
Vi byggde om hojen från 750 till 1000, bara att byta ram & motor.
Efter detta så plockade vi ner soppapumpen i småbitar och hittade massor av tankfoam i grovfiltret, provade hojen och nu gick den som ett troll.
Körde några träningar innan det va dags igen, denna gången såg grovfiltret ok ut?
Däremot verkade högtrycksfiltret vara lite täppt, vi testade och insåg att pumpen endast gav 75% av nominellt flöde.
Vi körde ERF på Knudan trots allt.
Nytt filter kostar mer än 3000:- så det va inte ens att tänka på, Mr K skaffade en pump på Ebay för 500:- men den passade inte eftersom vi har en 02 och pumpen va en 03.
Geiger va snäll och lånade oss en pump som vi för säkerhets skull plockade isär för att kolla om den va ren, det va den men o-ringen som håller tätt mellan högtrycksfiltret och utloppet va gammal och torr så den sprack.
Vi väntar på en ny O-ring som givetvis är restad men snart så.....
Visst är det kul med racing
Tilläggas bör att vi spöade Team Evil Med Freppa & co i samtliga tävlingar trots att hojen aldrig varavde mer än 9-10K
Hojen gick som ett skott på den första träningen, sen började mystiska symptom att inträffa, hojen ville inte varva ur riktigt ibland och gick orent på höga varv.
På första ERF:et i Falkenberg så går hojen bra på träningen men börjar snart visa konstiga symptom igen, den vill inte varva ur, tokmek gav inget resultat denna gång heller, vi körde racet trots att hojen gick sämre och sämre.
Inne i ljuddämparen som kommer ifrån en R1 så hade katalysatorbollen lossnat och satt sig på tvären, ur med bollen och provade igen, nu gick hojen bra igen.
Dock va lyckan inte långvarig, på nästa ERF i A-torp börjar hojen spöka igen, samma skit igen då, den långa rakan blev inte så kul längre.
Vi byggde om hojen från 750 till 1000, bara att byta ram & motor.
Efter detta så plockade vi ner soppapumpen i småbitar och hittade massor av tankfoam i grovfiltret, provade hojen och nu gick den som ett troll.
Körde några träningar innan det va dags igen, denna gången såg grovfiltret ok ut?
Däremot verkade högtrycksfiltret vara lite täppt, vi testade och insåg att pumpen endast gav 75% av nominellt flöde.
Vi körde ERF på Knudan trots allt.
Nytt filter kostar mer än 3000:- så det va inte ens att tänka på, Mr K skaffade en pump på Ebay för 500:- men den passade inte eftersom vi har en 02 och pumpen va en 03.
Geiger va snäll och lånade oss en pump som vi för säkerhets skull plockade isär för att kolla om den va ren, det va den men o-ringen som håller tätt mellan högtrycksfiltret och utloppet va gammal och torr så den sprack.
Vi väntar på en ny O-ring som givetvis är restad men snart så.....
Visst är det kul med racing

Tilläggas bör att vi spöade Team Evil Med Freppa & co i samtliga tävlingar trots att hojen aldrig varavde mer än 9-10K

Last edited: